دریافت پاورپوینت فصل بیستم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (اداره کلاس درس آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار) با کد 31469

خلاصه روانشناسی پرورشی نوین,پاورپوینت روان شناسی پرورشی,علی اکبر سیف,ppt روانشناسی پرورشی نوین,pdf روانشناسی پرورشی نوین,اداره کلاس درس آموزش , روشهای تغییر رفتار,فصل بیستم 20

پاورپوینت فصل بیستم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (اداره کلاس درس آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار)

پاورپوینت فصل بیستم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (اداره کلاس درس آموزش به کمک روشهای تغییر رفتار) نوشته علی اکبر سیف در قالب pptx و در حجم 54 اسلاید:

بخشی از متن:

تعریف و اهمیت ادارۀ کلاس درس
کلاسهایی که به خوبی اداره می شوند بهترین فرصتهای یادگیری را برای دانش آموزان فراهم می آورند. از این رو، همۀ صاحب نظران در تعریف خود از ادارۀ کلاس درس بر ایجاد محیطهای سالم و فرصتهای مناسب یادگیری تأکید کرده اند.
مورد استفاده قرار دادن فنون ایجاد و حفظ یک محیط سالم و خالی از مشکلات رفتاری
اقداماتی که معلم برای ایجاد و حفظ یک محیط یادگیری سازنده به کار می گیرد.
استفاده از تدابیر و روشهای مورد نیاز برای ایجاد و حف محیطی که در آن آموزش و یادگیری صورت پذیرد.
ایجاد و حفظ یک محیط کلاسی منشأ یادگیری و پیشرفت
اصطلاحی که همراه با ادارۀ کلاس درس به کار می رود برقراری (حفظ) انضباط است. برقراری انضباط به اقدامهایی گفته می شود که از سوی معلم و سایر مسئولان آموزشگاه ‘به منظور جلوگیری از وقوع رفتارهای مشکل آفرین یا در پاسخبه رفتارهای مشکل آفرین، به منظور کاهش میزان وقوع آنها در آینده، صورت می پذیرد.’
ادارۀ صحیح کلاس درس از مسائل مهم آموزشی است، زیرا معلم از این طریق می تواند رفتارهای مخرب و مزاحم را اصلاح نماید و با ایجاد محیطی آرام و بدون تنش و درگیری شرکت دانش آموزان را در فعالیتهای یادگیری افزایش دهد. همچنین ادارۀ صحیح کلاس و فراهم آمدن جوّ مشارکت و صمیمیت در محیط آموزشی بر سطح انگیزشِ یادگیری دانش آموزان می افزاید.

دانلود فایل