دریافت پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری (آلبرت بندورا) نوشته میتو اچ السون با کد 31434

کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری,میتو اچ السون ,بی آر هرگنهان , علی اکبر سیف,پاورپوینت مقدمه ای بر نظریه های یادگیری,خلاصه کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری,ppt مقدمه ای بر نظریه های یادگیری,,آلبرت بندورا, یادگیری مشاهده ای , ثرندایک,واتسون

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری (آلبرت بندورا) نوشته میتو اچ السون

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری (آلبرت بندورا) نوشته میتو اچ السون و بی آر هرگنهان ترجمه علی اکبر سیف در قالب pptx و در حجم 39 اسلاید: 

بخشی از متن: 
تبیین های اولیه از یادگیری مشاهده ای 
 تبیین های ثرندایک و واتسون از یادگیری مشاهده ای
 این باور که انسانها از راه مشاهده انسان های دیگر می آموزند، دست کم، به یونانیان باستان چون افلاطون و ارسطو باز می گردد. 
برای آنان آموزش و پرورش، تا حد زیادی، عبارت بود از انتخاب بهترین سرمشقها يا الگوها برای ارائه به شاگردان به این منظور که ویژگی های این سرمشقها مورد مشاهده و تقلید قرار گیرند. 
ثرندایک نخستین کسی بود که سعی کرد تا یادگیری مشاهده ای را به طور مطالعه کند. 
واتسون پژوهشهای ثرندایک با میمون ها را تکرار کرد و او هم هیچ گونه گواهی برای یادگیری مشاهده ای نیافت. ثرندایک و واتسون، هر دو، نتیجه گرفتند که یادگیری تنها از راه تجربه مستقیم صورت می پذیرد نه از راه تجربه غیرمستقیم یا تجربه جانشينی.
تبیین میلر و دلارد از یادگیری مشاهده ای 
میلر و دلارد، مانند ثرندایک و واتسون، کوشیدند تا با تبیین فطرت گرایانه از یادگیری مشاهده ای به چالش برخیزند. اما، به خلاف ثرندایک و واتسون، آنها این واقعیت را که یک ارگانیسم میتواند با مشاهده فعالیت ارگانیسمی دیگر یاد بگیرد انکار نکردند.

دانلود فایل