کتاب ارزشیابی شخصیت ,پاورپوینت ارزشیابی شخصیت ,مرتضی ترخان,خلاصه کتاب ارزشیابی شخصیت ,پاورپوینت کتاب ارزشیابی شخصیت ,پیام نور,ppt کتاب ارزشیابی شخصیت ,pdf کتاب ارزشیابی شخصیت,آزمون دیداری , حرکتی بندر گشتالت,آزمون دیداری حرکتی
پاورپوینت فصل نهم کتاب ارزشیابی شخصیت (آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت)
پاورپوینت فصل نهم کتاب ارزشیابی شخصیت (آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت) نوشته مرتضی ترخان (پیام نور) در قالب pptx و در حجم 95 اسلاید:
بخشی از متن:
آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت
آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت برای نخستین بار در سال ۱۹۸۳ توسط خانم لورتابندر براساس دیدگاه گشتالت و با اقتباس از آزمون ورتایمر ساخته شده است. بندر مهارت های ادراکی، حرکتی – بینایی کودکان 4 تا ۱۲ سال را با توجه به دیدگاه گشتالت مورد مطالعه قرار داد و متوجه شد وقتی به کودکان طرح هایی از شکل های آزمون دیداری – حرکتی بندر گشتالت 149 ناقص نشان داده می شود، می توان قدرت ادراک آنها را از کل و براساس روابط بین اجزا را مورد ارزیابی قرار داد.
بر همین اساس بندر معتقد شد،
سطح کلی مهارت های ذهنی کودکان را می توان از طریق عملکرد ادراکی، حرکتی – بینایی مورد ارزیابی قرار داد. همچنین بندر در پژوهش های خود به این نتیجه رسید، آسیب های روانشناختی به وسیله تجارب ناخوشایند دوران اولیه کودکی ایجاد می شود و این مهم به نوبه خود مانع به تکامل رسیدن رشد توانایی کل نگری افراد خواهد شد. با توجه به چنین فرضیاتی، بندر آزمون دیداری – حرکتی خود را که مشتمل بر ۹ کارت به اشکال گوناگون هندسی می باشد، ساخته است.
اشکال این آزمون شامل
تعدادی منحنی ها، زوايا، نقطه ها و خطوط مستقیم می باشد و هر فرد اشکال نه گانه را با توجه به نیازها و نگرش های خود به شیوه ای کاملا مشخص و متمایز ادراک می کند.