دریافت پاورپوینت فصل هفتم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن حزم) با کد 31420

کتاب روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان ,محمد عثمان نجاتی ,روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان ,پاورپوینت علم النفس,ppt علم النفس,pdf علم النفس,خلاصه کتاب روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان,ابن حزم,فصل هفتم

پاورپوینت فصل هفتم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن حزم)

پاورپوینت فصل هفتم کتاب علم النفس، روانشناسی از دیدگاه دانشمندان مسلمان (ابن حزم) نوشته عثمان نجاتی ترجمه سعید بهشتی در قالب pptx و در حجم 26 اسلاید: 


بخشی از متن: 
زندگی ابن حزم 
ابو محمد علی ابن سعیدبن حزم ، که نام اصلی اش ابن فارس است ، در سال 383 ه، در قرطبه ، از سرزمین های اندلس ، دیده به جهان گشود.
در زمان اشتغالش به سیاست ، به سبب فتنه ای که در اندلس رخ داد ، رنج ها و سختی های بسیاری دید.
آن گاه ، خدمتگزاری به حاکمان را رها کرد و به فراگیری علوم ، منطق ، معارف دینی و فقه و حدیث روی آورد.
او حافظ و داننده فقه و حدیث ، استنباط کننده احکام از کتاب و سنت ، متخصص در بسیاری از علوم عمل کننده به علم ، فروتن و دارای بسیاری از فضایل بود.
ابو محمد جامع ترین و دانا ترین فرد نسبت به همه مردم اندلس در علوم اسلامی ، دارای وسعت علمی در ادبیات ، و بهره ای فراوان از بلاغت ، شعر ، سیره ها و اخبار بود.
ابو محمد ، حمل کننده علومی چون حدیث ، فقه ، جدل ، نسب شناسی و علوم ادبی ، همراه با شرکت در بسیاری از علوم قدیمی ، از قبیل منطق فلسفه و دارای کتاب های فراوان در بعضی از این علوم بود.
ابن حزم ، دانشمندان گذشته را بسیار مورد نقد قرار می داد!
از این رو ، فقیهان روزگار بر وی خشم گرفتند ، در ضدیت با وی همداستان شدند ، کارهایش را زشت شمردند و مردم را از نزدیک شدن به او و کسب علم و دانش از او بازداشتند.
پادشاهان او را تبعید و طرد کردند ، تا اینکه سرانجام به سرزمین لَبلَه ، در غرب اندلس رفت ، در همان جا درگذشت .
گفته شده که در مَنتَ لِیشَم ، از توابع لبله ، که ملک خودش بود از دنیا رفته است.

دانلود فایل