دریافت پاورپوینت فصل پانزدهم 15 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (بیماری های روانی و مغز با کد 31448

پاورپوینت روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی,کتاب روان شناسی فیزیولوژیک ,محمدکریم خدا پناهی,خلاصه روانشناسی فیزیولوژیک,پاورپوینت روان شناسی فیزیولوژیک,روانشناسی فیزیولوژیک,بیماری های روانی و مغز,فصل پانزدهم,بیماری های روانی

پاورپوینت فصل پانزدهم 15 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (بیماری های روانی و مغز

پاورپوینت فصل پانزدهم 15 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (بیماری های روانی و مغز) در قالب pptx و در حجم 37 اسلاید: 

بخشی از متن:
بیماریهای روانی و مغز
 رفتار انسان از فعالیت مغز ناشی می شود که خود تحت تأثیر دو عامل وراثت و محیط قرار دارد. یکی از ویژگیهای انسان این است که از آرایش ژنتیکی اختصاصی برخوردار است و به همین دلیل اثر انگشت انسان در بین تمام انسانها از یکدیگر متمایز است. دومین عاملی که برای هر مغز اختصاصی است تجربیات شخصی افراد است، به طوری که یک موقعیت معین ردهای عصبی متفاوتی را در انسان به جا می گذارد. با وجود مشابهت جسمانی نزد دوقلوها ولی مغز و رفتار آنها یکسان نیست. از تعامل عوامل ژنتیکی و محیطی (تجربیات شخصی) که به عنوان تغییرات جسمانی در مغز متجلی می شود، گستره رفتار انسان شکل می گیرد. سلامت و بیماری دو نقطه بر روی یک پیوستار است که برای سلامت روانی و بیماری روانی هم صدق پیدا می کند. هنگامی فرد از لحاظ روانی بیمار محسوب می شود که علایم تشخیص اختلال تفکر، خلق و رفتار ظاهر شود و فرد را آزار دهد یا کنش معمولی وی را تحت تأثیر قرار دهد. 
علل پدیدایی و درمان پاره ای از بیماریهای روانی 
اختلال ترس
ترس واکنش سازش یافته به موقعیت تهدید کننده است. ترس از طریق دستگاه سمپاتیک سبب واکنش حمله یا فرار می شود. بسیاری از واکنشهای ترس در موجودات ارثی است و پاره ای هم اکتسابی است. علایم سازش یافته یا نامطبوع واکنشهای ترس مبین’ اختلال ترس’ است که به عنوان یکی از شایع ترین بیماریهای روانی شناخته میشود.
الف) توصیف اختلال ترس 
تقریبا ۱۵ درصد جمعیت اروپا از یکی از اختلالهای ترس مندرج در جدول 1-۱۵ رنج می برند. این اختلالها به واسطه محرکهای واقعی با خیالی از یکدیگر متمایز می شوند که احساس ترس و نوع رفتار را در افراد مبتلا پدید می آورند. 

دانلود فایل