نظریه رشد شناختی ,ویگوتسکی, برونر,رشد,نظریه رشد,تشریح نظریه جروم برونر,خلاصه روانشناسی پرورشی نوین,پاورپوینت روان شناسی پرورشی,علی اکبر سیف,ppt روانشناسی پرورشی نوین,pdf روانشناسی پرورشی نوین,روانشناسی یادگیری و آموزش,خلاصه کتاب روانشناسی پرورش,,,
پاورپوینت فصل چهارم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (نظریه های رشد شناختی، ویگوتسکی و برونر)
پاورپوینت فصل چهارم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (نظریه های رشد شناختی، ویگوتسکی و برونر) نوشته علی اکبر سیف در قالب pptx و در حجم 37 اسلاید:
بخشی از متن:
نظریه رشد شناختی ویگوتسکی
به نظریه اجتماعی – فرهنگی رشد شهرت دارد.
ویگوتسکی و پیاژه هم عصر بودند.
نظريه ويگوتسکی تا سالها پس از مرگ او برای دنیای خارج از روسیه ناشناخته بود، اما پس از ترجمه آثارش به زبان انگلیسی به سرعت مورد توجه دانشمندان و مربیان کشورهای مغرب زمین قرار گرفت.
بنا به گفته اسلاوین (۲۰۰۶). ‘نظريه ويگوتسکی اکنون در روانشناسی رشد یک نیروی قدرتمند است
اهمیت فرهنگ و زمينه اجتماعی- در تحول شناختی
به باور ویگوتسکی کنش متقابل میان یادگیرنده و محیط اجتماعی اش تعیین کننده اصلی رشد شناختی اوست. خاستگاه روان آدمی اجتماع است و فرایندی که به آن شکل می دهد ارتباط است.
کارکردهای نخستین و عالی ذهنی
در نظريه ويگوتسکی، کارکردهای ذهنی که در دسته کارکردهای نخستین ذهنی و کارکردهای عالی ذهنی تقسیم شده اند ویگوتسکی با اصطلاح کار کرد به فرایندهای ذهنی مانند توجه ادراک، حافظه، و تفکر اشاره می کند. این کارکردهای ذهنی در سالهای آغاز عمر به طور طبیعی وجود دارند و در انسان و حیوان یافت می شوند. اینها کار کردهای نخستین هستند. ویژگی مهم آنها غیر ارادی و ناآگاه بودن است.