تحقیق ازدواج و مسايل بهداشتي مربوط به آن | ویرایش نو baran

تحقیق ازدواج و مسايل بهداشتي مربوط به آن تحقیق, ازدواج, و, مسايل, بهداشتي, مربوط, به, آن ازدواج و مسايل بهداشتي مربوط به آن

1- اهميت بهداشت ازدواج را تشريح کنيد؟
داشتن آمادگي جسمي و روحي لازم براي ازدواج، علاوه بر تحکيم بنيان خانواده موجب تضمين سلامت فرزندان خواهد بود. اطمينان از مبتلا نبودن زوجين به بيماري مسري، نداشتن اعتياد و بيماري رواني شديد و غيرقابل کنترل، نبود زمينه مشترک بروز بيماريهاي ژنتيک در زوجين و داشتن شناخت لازم در مورد فيزيولوژي جنس مخالف از جمله مواردي است که در بهداشت ازدواج، به آنها پرداخته مي شود.
2- آزمايشهاي لازم قبل از ازدواج را نام ببريد؟
اين آزمايشها شامل آزمايش خون (از نظر وجود کم خوني و بيماري تالاسمي و نيز تشخيص گروههاي خوني) و آزمايش ادرار (از نظر وجود بيماري مقاربتي و اعتياد) است و در صورت نياز، آزمايشهاي تکميلي انجام مي شود.
3- ازدواجهاي فاميلي را تعريف کنيد؟
عبارت است از ازدواج بين دو نفر که با يکديگر خويشاوند هستند و داراي ژنهاي مشابه با ساختمان يکسان اند و ژنهاي مشابه را از اجداد و گذشتگان مشترک دريافت کرده اند.
4- انواع بيماريهايي که در اثر ازدواجهاي فاميلي افزايش مي يابد را نام ببريد؟
ديابت، انواع سرطانها، فشار خون، ميگرن، تالاسمي، زخم معده، کند ذهني، ميکروسفالي، بيماري داسي شدن سلولهاي خوني، فنيل کتونوري، بيماري رواني، انواع اختلالات متابوليسم، ناشنوايي، نقايص مادرزادي.
5- بروز بيشتر اختلالات مادرزادي در ازدواجهاي فاميلي در اثر چيست؟
به اين علت است که احتمال وجود ژن نهفته و ناپيداي يک بيماري خاص، در يک فاميل، بسيار بالاست و در صورتي که اين ژنها در کنار هم قرار گيرند بيماري از حالت نهفته خارج شده، به صورت آشکار درمي آيد.
6- اهميت مشاره ژنتيک را در پيشگيري از تولد کودکان معلول شرح دهيد؟
مشاوره ژنتيک، روندي است که طي آن به زوجها، در مورد بيماريهاي ژنتيک و بيماريهايي که ممکن است بر فرزندان آنها تأثير بگذارد آموزش داده مي شود. گرفتن شرح حال خانوادگي از هريک از زوجها درباره بيماريهايي که جنبه موروثي دارد و احتمالاً کامل کردن اين اطلاعات با آزمايشهاي تکميلي، مي تواند به تصميم گيري فرد در مورد انتخاب همسر آينده کمک نمايد.
7- نکات اساسي آموزشهاي قبل از ازدواج را فهرست کنيد؟
در اين کلاسها، درباره مسايل گوناگوني از جمله رعايت بهداشت فردي در ازدواج، تنظيم خانواده و روشهاي مختلف پيشگيري از بارداري، مشکلات جانبي ازواج فاميلي، مسايل تغذيه اي، مسايل زناشويي، آمادگي براي بارداري و … به زوجها آموزش داده مي شود.
بهداشت دوران بارداري

1- اهداف مراقبتهاي دوران بارداري را توضيح دهيد؟
هدف از مراقبتهاي دوران حاملگي، تأمين و حفظ سلامت مادر و جنين اوست. در طي اين مراقبتها مادران براي زايماني طبيعي آماده مي شوند. آموزشهاي لازم را در زمينه خطرات، عوارض و مسايل طبيعي همراه حامل

 

دانلود فایل