تحقیق یادگیری HTML | ویرایش نو baran

تحقیق یادگیری HTML دانلود تحقیق یادگیری HTML HTML
آنچه که قبل از یادگیری HTML لازم است بدانید:
برای شروع کار با HTML شما به چیزهایی نیاز دارید که در لیست زیر آمده است:
1-شما به یک ویرایشگر متن نیاز دارید. در ویندوز شما می توانید از برنامه Notepad استفاده کنید. از هر نرم افزار ویرایش متن دیگری استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که نرم افزار WordPad که در ویندوز وجود دارد و نرم افزارهایی مانند Microsoft Office Word و امثال آن برای نوشتن کدهای HTML مناسب نیستند چون در هنگام ذخیره کردن متن این نرم افزارها کدهایی را به آن اضافه می کنند
نرم افزار Notepad را می توانید از طریق منوی استارت در قسمت Accessories پیدا کنید یا از طریق فرمان Run با تایپ notepad در کادر Open و فشار دادن دکمه Enter
2-شما به یک مرورگر وب به انتخاب خود نیاز دارید. می توانید از Microsoft Internet Explorer استفاده کنید که با ویندوز نصب می شود یا از Opera, Mozilla Firefox و نرم افزارهای مشابه که اغلب به صورت رایگان برای دانلود در اینترنت وجود دارند.
بهتر است صفحاتی را که می نویسید با چند مرورگر آزمایش کنید. زیرا در HTML قسمتهایی وجود دارد که مختص به یک مرورگر خاص است و با سایر مرورگرها کار نمی کند.
3-شما به جایی برای ذخیره کردن متن خود دارید که می تواند جایی روی هارد دیسک شما، یک فلاپی دیسک یا یک سرور باشد. البته شما برای استفاده از HTML نیاز ندارید حتماً به اینترنت متصل باشید، شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب در کامپیوتر خود از HTML استفاده کنید.
برای ذخیره کردن فایلی که با Notepad نوشته اید کافی است از منوی File گزینه Save As را انتخاب کرده و مسیری را برای ذخیره فایل انتخاب کنید و در کادر File Name در پایین پنجره Save As نام فایل را با پسوند html بنویسید. در آخر هم دکمه Save را کلیک کنید.

کار کردن با فونتها و رنگ و اندازه آنها
اندازه فونت را می توان با دستور زیر تعیین کرد:
متنی که می خواهیم اندازه آنرا تعیین کنیم
به جای «x» عددی با علامت منفی یا مثبت قرار می گیرد. وقتی که می خواهیم یک متن بزرگتر دیده شود از علامت مثبت و زمانی که می خواهیم متن کوچکتر شود از علامت منفی استفاده می کنیم. به مثال زیر توجه کنید:
این متن بزرگتر دیده می شود
این هم نتیجه تغییر سایز فونت:
این متن بزرگتر دیده می شود
برای کوچکتر کردن متن نیز به همین صورت عمل می کنیم:
این متن کوچکتر دیده می شود
این هم متن کوچک شده:
این متن کوچکتر دیده می شود
این هم تعدادی مثال برای درک بهتر مطالب:
این متن با اندازه 4 نوشته شده است
متن بزرگ و طلایی
همچنین می توانید از شناسه های size و color در یک تگ استفاده کنید. مانند زیر:
متن بزرگ و طلایی
متن بزرگ و طلایی
شما می توانید رنگ فونت را در تگ body تعریف کنید که بعداً به آن می پردازیم.

کاراکترهای ویژه، علامتهایی که نمی توان آنها را با صفحه کلید تایپ کرد
آیا تا به حال موقعیتی پیش آمده که بخواهید بین دو کلمه فاصله بیشتری وجود داشته باشد. یا بخواهید علامت کپی رایت را نشان دهید. این کاراکتر های ویژه با استفاده از کدهای ویژه در صفحه شما قرار می گیرند. این کدهای ویژه با علامت & (امپرسند) شروع می شوند و با تعدادی حرف یا عدد ادامه پیدا می کنند و با ; (نقطه ویرگول) پایان می یابند. برای مثل زمانی که شما می خواهید بین دو کلمه فضای خالی اضافی بگذارید باید از کد ;nbsp& استفاده کنید که فضای خالی اضافه می کند. مطابق مثال زیر:
کلمه اول   کلمه دوم
نتیجه به این صورت خواهد بود:
کلمه اول کلمه دوم
فاصله اول بین کلمات با فشار دادن دکمه Space ایجاد می شود. مرورگر فاصله اول را تشخیص می دهد اما بعد از آن هر تعداد فاصله که باشد تفاوتی نمی کند و شما فقط یک فاصله را در مرورگر می بینید. افزودن کد ;nbsp& مرورگر را مجبور می کند تا بین دو کلمه فاصله اضافی بگذارد. شما با تکرار این کد می توانید به هر تعداد که بخواهید فاصله خالی ایجاد کنید.مانند زیر:
کلمه اول     کلمه دوم
نتیجه:
کلمه اول کلمه دوم
این فرمان چهار فضای خالی اضافی بین دو کلمه ایجاد می کند. و در مجموع پنج فضای خالی داریم.
بحث بعدی ما علامت کپی رایت است. شما می توانید به همان روشی که برای فضای خالی اضافی ایجاد کردیم این علامت را نیز به وجود بیاورید. یعنی با استفاده از کد آن. کد علامت کپی رایت این است: ;copy& به این مثال توجه کنید:
this page Copyright © 2007 by me
متن نتیجه:
this page Copyright © 2007 by me
روش کار برای تمامی کاراکترهای ویژه به همین صورت است فقط کد آنها را در متن HTML قرار دهید
در جدول زیر می توانید تعدادی از این کاراکترهای ویژه را به همراه کد سازنده آنها ببینید:

 

دانلود فایل