دریافت بررسي جامعه شناختي کارکردها و پيامدهاي مثبت جنگ تحميلي عراق عليه ايران با کد 15480

بررسي جامعه شناختي کارکردها و پيامدهاي مثبت جنگ تحميلي عراق عليه ايران,تحقیق بررسي جامعه شناختي کارکردها و پيامدهاي مثبت جنگ تحميلي عراق عليه ايران

بررسي جامعه شناختي کارکردها و پيامدهاي مثبت جنگ تحميلي عراق عليه ايران

صفحه
1- مقدمه
2- چکيده
3- بيان مسئله
4- ادبيات تحقيق
5- مباني نظري
6- روش هاي جمع آوري اطلاعات
7- جمع بندي و نتيجه گيري
8- پيشنهادات
9- منابع مأخذ

مقدمه:
جنگ بي ترديد يکي ا ز شگفت انگيزترينم پديده هاي اجتماعي است و بسياري از مواقع ناخواسته در عرصه حيات بشري آفريننده تاريخ و دگرگون کننده آن بوده است.
پس جنگ يکي از متغيرهاي مهم تحول حيات اجتماعي است.
در طول تاريخ جنگهاي متعددي که ناشي از عوامل مختلفي بوده روي داده است و پيامدهاي گوناگوني بر جاي گذاشته اند. تضادهاي قومي، نژادي، عقيدتي، سياسي، اقتصادي و غيره جنگها را پديد آورده اند و باعث تلفات و صدمات سنگين انساني، اجتماعي، رواني و اقتصادي شده اند.
هر جنگلي هم داراي کارکردها و پيامدهاي مثبت و هم منفي است.
با نگاهي گذرا به گذشته کشور ايران مي توان پي برد که ايران در طول تاريخ خواد اغلب با پديده اجتماعي موجه بوده است. که تبعات مثبت و منفي فراواني در ابعاد مختلف در پي داشته است. از ميان جنگهاي حادث شده، جنگ تحميلي عراق عليه ايران آخرين جنگ ايران بود.
حال سوال اصلي اين است که اين جنگ تحميلي عراق عليه ايران چه کارکردها و پيامدهاي مثبتي را داشته است؟

چکيده:
اين مقاله مي کوشد تا کارکردها و پيامدهاي مثبت جنگ تحميلي عراق عليه ايران را بررسي نمايد.
بررسي ها نشان مي دهند که در جنگ عراق عليه ايران، تنها با دولت صدام رو به رو نبوديم بلکه با جهان روبرو شديم. تجهيزات و امکاناتي که در اختيار عراق بود، جو سياسي اي که در جهان به نفع او عمل مي کرد و ارزهاي نفتي اي که در اختيار او قرار مي گرفت همه حاکي از اين مسئله بود.
هشت سال دفاع مقدس، هشت ها بعد و روزنه براي ديدن و نگريستن دارد. اين تاريخ تنها يک تاريخ جنگ نيست وگاهي چنان است که از تعريف جنگ فاصله اي باور نکردني مي گيرد و در هيچ يک از قالبهاي مربوط به جنگ در نمي گنجد.
انگار با بازخواني اين رويداد، حس غريبي به ما دست مي دهد که منجر به اميد به فردا مي شود.
واژه هاي کليدي: دفاع مقدس، جنگ تحميلي، کارکردهاي مثبت، رهبر قدرتمند ملت، وحدت، پولمولوژي، ايران، عراق

بيان مسئله
جنگي که در شهريور 1359 و در بحبوحه تب و تاب هاي انقلابي کشور ما، از سوي استکبار جهاني به عنوان بازنگر پشت صحنه و عراق به عنوان بازيکر صحنه، بر ملت و کشور ما تحميل شد، جدال نابرابري بود، از سوي تمام کشورهاي غربي و عراق که به حول و قوه خداوند مردم و نيروهاي مسلح ما توانستند از زير بار آن با موفقيت بيرون آمده و سرافرازانه در جهان نداي حق پرستي و عدالت طلبي و آزادي خواهي ملت ايران را يک بار ديگر در گوش تمام جهانيان زنده کنند مهارت، توانايي وابتکار عمل نيروهاي مسلح در طول 8 سال دفاع مقدس به گونه اي بود که پيروزي هاي بزرگي چون آزاد سازي خرمشهر، شکست حصر آبادان، آزادي بستان و غيره را به دنبال داشت.
شرايط کشورما در زمان تهاجم عراق به ايران:

دانلود فایل