دریافت تجزيه و تحليل سيستم كارگزيني و حسابداري شركت روغن نباتي لادن با کد 15776

تجزيه و تحليل سيستم كارگزيني و حسابداري شركت روغن نباتي لادن ,تجزيه و تحليل سيستم كارگزيني و حسابداري ,شركت روغن نباتي لادن

تجزيه و تحليل سيستم كارگزيني و حسابداري شركت روغن نباتي لادن

فهرست مطالب
عنوان صفحه

فصل اول (مقدمه) 1
1-1-قدرداني و تشكر 1
1-2-مقدمه 2
فصل دوم (شناخت سيستم موجود) 3
2-1-قبل از مصاحبه 3
2-2-بعد از مصاحبه 4
2-3-شرح و وضعيت سيستم موجود 4
2-4-شرح فعاليت افراد و امكانات موجود 5
2-5-مشكلات و نيازمندي هاي سيستم موجود 5
فصل سوم (امكان سنجي) 7
3-1-راه حل و چگونگي روش پيشنهادي 7
3-2-معايب و محاسن سيستم جديد 8
فصل چهارم (طراحي) 9
4-1-شرح مشخصات سيستم پيشنهادي 9
4-2-توضيح نمودار CPM 9
عنوان صفحه
4-3-نمودار DFD 11
4-4-نمودار سطح سيستم 11
4-5-توضيح نمودار Gantt 12
4-6-توضيح نمودار Top Down Design 13
4-7-شرح وروديهاي سيستم 15
4-8-شرح خروجيهاي سيستم 15
4-9-منوهاي اصلي سيستم 16
4-10-نام برنامه ها و شرح هركدام 18
4-11-نام فايلها و شرح آنها و فايل هاي ايندكس آنها 19
4-12-مشخصات و سخت افزار مورد نياز جهت اجراي سيستم 21

1-2-مقدمه :
تهيه مستندات براي هر اقدامي در همه زمينه ها همواره مفيد بوده است . در زمينه تهيه يك سيستم نيز نبايد همه چيز در قلب و ياد تهيه كننده باقيمانده و در نهايت در آنجا به فراموشي سپرده شود .سيستمي كه داراي مستندات صحيح و اصولي باشد همواره نفرات ديگر با مطالعه مختصر مي توانند براحتي ادامه دهنده كار نفر قبل باشند .
و اما در ارتباط با اين مستندات لازم است بيان نمايم كه بر اساس اطلاع يكي از دوستان در شركت «لادن» كه كار حسابداري آنان بطور دستي انجام مي شد و مشكلاتي در اين زمينه نيز داشتند تصميم گرفتيم كه به اتفاق موضوع را بررسي و در صورت امكان نسبت به تهيه سيستم مورد نياز آنان اقدام نمائيم . لذا پس از چند تماس تلفني و هماهنگي لازم مراجعات متعددي به شركت مزبور داشته و در نهايت اقدام به تهيه سيستم بشكلي كه در صفحات آتي نوشته و شرح داده شده است نموديم .

فصل دوم : شناخت سيستم موجود
2-1-قبل از محاسبه
ما در تاريخ 14/8/84 به كارخانه روغن نباتي لادن رفتيم. البته با هماهنگي قبلي كه توسط يك آشنا انجام شده بود ما به آنجا رفتيم. البته قبل از مصاحبه ما با صحبت كردن با كاركنان شركت سعي كرديم با خصوصيات اخلاقي مديريت محترم آشنا شويم و همچنين سؤالاتي كه مد نظر ما بود را طرح كرديم و سعي كرديم در طراحي سؤالات از سؤالاتي استفاده كنيم كه ما را به هدف برساند تا جايي كه توانستيم سعي كرديم از سؤالاتي كه مربوط به ما نمي شود خودداري كنيم كه مبادا مديريت در هنگام مصاحبه از ما رنجوده خاطر شود.در هنگام مصاحبه ما با ظاهر آراسته و با خواندن سؤالات از قبل آماده شده به شركت رفتيم و سؤالات را طبق اصول مصاحبه از سؤالات اسان شروع كرديم و سعي كرديم جناب آقاي رئيس را خسته نكنيم. ايشان تا جايي كه سعي داشت يا به طور ناخداگاه مصاحبه را از آنچه را كه هدف بود با سؤالات خود در مقابل سؤالات ما دور مي ساخت و ديگر مشكلات شركت را جهت مكانيزه كردن با ما طرح سعي كرديم طبق گفتار استاد تمام مراحل مصاحبه را يادداشت برداري و ضبط كنيم كه مبادا بعداً دچار مشكل شويم.

2-2-بعد از مصاحبه
بعد از انجام مصاحبه و بدست آوردن پاسخ سؤالات خود را با دوستان به گفتگو نشستيم و انتظارات شركت را در مكانيزه كردن آن و توانايي خود مورد بررسي قرار داديم. كه آيا مي توانيم انتظارات شركت را برطرف كنيم كه ما موفق به انجام اين كار شديم و طبق اصول مكانيزيون شروع به كار كرديم و بعد از اخذ قرار داد و گرفتن قسمتي از مبلغ قرارداد شروع به كار كرديم.

2-3-شرح و وضعيت سيستم موجود :
سيستم موجود شركت همانگونه كه بيان شد يك سيستم دستي بود كه با مشكلات زيادي مواجه بود . تعداد نفرات نسبتاً زياد و اشتباهات متعدد كه بعضاً براي پيدا كردن و رفع يك مشكل روزها وقت صرف مي شد اين مشكلات از ناخوانا بودن اعداد نوشته شده توسط كارمندان گرفته تا گزارشات غلط و نامنظم ادامه داشت .

دانلود فایل