دریافت تحقیق آشنايي با عناصر گوناگون آميخته هاي تبليغات با کد 20142

تحقیق, آشنايي, با, عناصر, گوناگون, آميخته, هاي, تبليغات

تحقیق آشنايي با عناصر گوناگون آميخته هاي تبليغات

آشنايي با عناصر گوناگون آميخته هاي تبليغات

چكيده :
تبليغات ، بعد از ارتباطي استراتژي بازاريابي است . ارتباط عملي فراتر از ارائه اطلاعات ( ارسال اطلاعات ) است . ارتباط موثر هنگامي برقرار ميشود كه شخص اطلاعات درستي دريافت و تحليل كند . بنابراين ارتباط بايد به عنوان فرآيندي كه داراي عوامل متعدد است نگريسته شود .
گام اول دربسط وگسترش يك استراتژي موثر بازاريابي ، تشخيص مخاطب هدف است . تشخيص وتحليل مخاطب هدف عملي است چون مخاطب مورد نظر روي آميخته ابزارهاي تبليغات زمان ارتباط ، پيام ارسالي و تعداد بيشماري از ساير عوامل دخيل در يك استراتژي تبليغات تاثر ميگذارد .
شركت هاي زيادي نياز به بسط و ايجاد استراتژي هاي تبليغات را مورد توجه قرار داده اند . پاسخي كه مديريت از مخاطبان هدف خود در بازار ميگيرد ، تعيين كننده اهداف برنامه تبليغات خواهد بود .
سلسله مراتب مدل تاثير در تعيين اين كه آيا اهداف بايد به صورت پاسخ فروش يا پاسخ به ارتباط مطرح شوند ، ازارزش ويژه اي برخوردار است . يكي از جوانب توجه به اهداف تبليغات بر اين نكته مبتني است كه آيا استراتژي براي آگاه دادن ، تشويق و ترغيب و با يادآوري طرح ريزي شده است يا خير ؟ مقدار بودجه در نظر گرفته شده براي تبليغات از صنعتي تا صنعت ديگر و يا از مارك و محصولي خاص تا محصولي ديگر متفاوت است . عوامل ايجاد تفاوت در سطوح گوناگون بودجه عبارتند از : كانال ، تناوب ابداع محصول و تغيير شكل آن ، تعداد و وجود مشتريان ، پيچيدگي واحدهاي تصميم گيري ، درجه استاندارد بودن محصول يا خدمت ، مقدار آگاهي مصرف كنندگان از فوايد كالا يا خدمت و تناوب زمان خريد .
روش هاي گوناگوني براي تعيين بودجه تبليغات مورد توجه قرار ميگيرند . روش هاي معمول عبارتند از درصد فروش ، اهداف و وظايف و تساوي رقابتي .
مقدمه :
تبليغات يكي از عناصر اصلي استراتژي بازاريابي يك شركت محسوب ميشود . فعاليت هاي مرتبط Promotion نقشي كليدي در برقراري ارتباط بين بازار هدف و استراتژي اتخاذ شده ايفاد مي كنند . به همين دليل ، برنامه هاي تبليغاتي سازمان بايد به گونه اي طراحي شوند كه استراتژي رقابتي كلي سازمان را مورد حمايت قرار داده و به همين دليل بايد با تصميمات مرتبط با قيمت گذاري نيز تعاملي پايدار ايجاد كند .
Promotion واژه اي است كه در طول زمان معاني گوناگوني به خود گرفته است . ريشه اين كلمه در زبان لاتين به معناي حركت به سمت جلو بوده ، اما در تعريفي ديگر اخيرا’ بدين گونه معنا شده است : ‘ برنامه اي تحت كنترل و كامل از ارتباطي برقرار شده بين روش ها و ابزار كه براي ارائه و معرفي يك شركت و محصولاتش به مشتريان بالقوه در كنار يكديگر قرارداده شده اند . ‘ تبليغات جنبه وظيفه اي ارتباط در بازاريابي را به عهده دارد . حال آنكه ارتباط چيزي بيش از ارائه اطلاعات است . ارتباط زماني موثر محسوب ميشود كه افراد ، پيام ارسالي را به خوبي درك كنند و پاسخي مناسب ابراز دارند .

دانلود فایل