دریافت مقاله ای در مورد اختلال اضطرابی با کد 18758

مقاله ای در مورد اختلال اضطرابی,درصد جمعيت هر جامعه‌اي حداقل به يك نوع از اختلالات اضطرابي دچارند,دانلود مقاله در مورد اختلال اضطرابی,تحقیقی در مورد اختلال اضطرابی,پژوهشی در مورد اختلال اضطرابی,بررسی اختلال اضطرابی

مقاله ای در مورد اختلال اضطرابی

درصد جمعيت هر جامعه‌اي حداقل به يك نوع از اختلالات اضطرابي دچارند
________________________________________
اختلالات اضطرابي جزء شايع‌ترين اختلالات روانپزشكي هستند و براساس مطالعات انجام شده حدود يك پنجم كل جمعيت يك كشور حداقل به يك نوع از اختلالات اضطرابي دچار مي‌شوند.
دكتر«جعفر عطاري‌مقدم»متخصص روانپزشكي و داراي بورد تخصصي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)واحد علوم پزشكي ايران، اظهار داشت: متاسفانه در ايران آمار دقيقي در خصوص ميزان ابتلا به اختلالات اضطرابي موجود نيست ولي سطح اقتصادي اجتماعي با ميزان شيوع برخي اختلال‌هاي اضطرابي نسبت عكس دارد.
وي‌مراجعه به‌روانپزشك را اولين گام موثر در درمان اختلالات‌اضطرابي‌دانست وتصريح كرد: به‌اين‌ترتيب‌روانپزشك‌مي‌تواند درخصوص‌درمان‌هاي دارويي و غيردارويي تصميم‌گيري نمايد.
وي فراگرفتن روش‌هاي آرام سازي به‌كمك فرد متخصص و ممارست در انجام آنرا در كاستن نشانه هاي اضطراب بسيار موثر دانست و اظهار كرد: اين روش براساس تنفس‌هاي شكمي انجام مي‌شود و اصول آن عبارتند از عمل دم طي 3ثانيه، سپس عمل بازدم طي 3ثانيه مكث؛ كه تمرين فوق بايد تا 5 دقيقه در هر مرحله ادامه يابد.
دكتر عطاري مقدم در ادامه عنوان داشت: گاهي افراد از برخي موقعيت‌ها و شرايط اضطراب برانگيز مانند حضور در مكان‌هاي شلوغ و يا سخنراني در جمع مي‌گريزند؛ درصورتي كه ترك اين موقعيت‌ها قبل از رفع اضطراب، باعث افزايش اضطراب در مواجهه‌هاي بعدي خواهد شد.
وي افزود: به اين ترتيب چنانچه فرد به كمك روانپزشك يا روانشناس و به روش غير آسيب رسان و تدريجي با موقعيت ترس‌آور مواجه شود در كاستن اضطراب وي كمك قابل توجهي خواهد شد.
اين متخصص همچنين با اعلام اين مطلب كه افكار منفي و نگران كننده از عوامل ديگر ايجاد كننده اضطراب محسوب مي‌شوند تصريح كرد: در اين شرايط مشاوره با فردي خارج از موقعيت خود و پرسيدن سوالاتي از خود مانند ’’ آيا باور من صحيح است‘‘ ، ‘‘ آيا هر كس ديگري در چنين شرايطي اين عقيده را خواهد داشت’’ ، ‘‘ آيا اين عقيده در هر شرايط ديگري صحيح است’’ و سپس جايگزيني افكار منفي با افكار منطقي در آرام سازي و كاهش اضطراب وي نقش بسيار موثري دارد.
دكتر عطاري مقدم در پايان اظهار داشت: افراد بايد بدانند وجود اضطراب و نشانه‌هاي وابسته به آن به خودي خود نشانه بيماري نيست و هر فردي در موقعيت‌هاي متعددي از زندگي آنها را تجربه مي‌كند؛ گاهي سطوح خفيف اضطراب قبل از انجام يك كار، فرد را به نظم و دقت و حساسيت بيشتر در مورد آن كار فرا مي‌خواند يعني به نظر مي‌رسد براي موفقيت يك فرد، درجاتي از اضطراب لازم و كمك كننده است.

دانلود فایل