دریافت مقاله حرفه حسابرسی با کد 17259

مقاله حرفه حسابرسی

مقاله حرفه حسابرسی

حرفه حسابرسی

در خصوص حرفه حسابرسی و استاندارد های جدید حسابداری و حسابرسی اطلاع از تغییرات در قوانین مالیاتی کار تجارت و مقررات و ایین نامه های بورس اوراق بهادار وسیستم کنترل کیفیت در موسسه حسابرسی باید به گونه ای باشد که کارکنان ان موسسه در جریان اخرین تحولات فنی و حرفه حسابرسی قرار گیرند بیشتر موسسات حسابرسی به منظور بر اوردن این نیاز به صورت برقراری تشکیل کلاس های کوتاه مدت و یا روش های دیگر صورت می گیرد و لذا برنامه ریزی یک سیستم حسابرسی و رسیدگی به حساب های موسسات حقوقی و اجرای عملیات حسابرسی باید به نحو کافی و مناسب برنامه ریزی خاصی صورت گیرد و در فرایند برنامه ریزی از طریق حسابرسی ونسبت به تهیه کاربرد های برنامه و زمان بندي عملیات حسابرسی استوار باشد .

– مراحل حسابرسی :
_____________

توضیح اینکه روش های سیستم حسابرسی با توجه به رعایت نمودن بخش فنی و ارزیابی ان در چارچوب قوانین و مقررات قانون تجارت و ایین نامه اجرایی را به شرح زیر اعلام می دارد .
1 – بررسی سیستم کنترل داخلی موسسات حقوقی و تهیه کار برگ ها به
شرح مواردی تهیه گردیده باشد .
2 – ارزیابی سیستم کنترل داخلی و جلوگیری از موضوع اشتباهات در
سیستم صورت های مالی .
3 – تکمیل رسیدگی با اجرای برنامه های رسیدگی به منظور اطمینان مانده
حساب ها .
4 – تهیه گزارش حسابرسی و اظهار نظر .
5 – برسی سیستم کنترل داخلی موسسات و تهیه کار برگ در سیستم
کنترل داخلی .
توضیح اینکه در خصوص جمع اوری اطلاعات در مورد سیستم کنترل داخلی در انجام معاملات در موسسات تولیدی و فروش ان بر اساس قوانین استاندارد در سیستم حسابداری و حسابرسی به تفکیک به شرح زیر اعلام می گردد .

الف ) چرخه تولید :
در خصوص کلیه خرید و پرداخت های کالا و انتقال به انبار صدور کالا از انبار و تحویل به کارخانه در بخش تولید پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان تولید با پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان تولید پرداخت هزینه های سربار و یا تعهدات پرداختی مربوطه به کلیه هزینه های تولیدی .

ب ) چرخه فروش :
در خصوص کلیه فروش های نقدی و نسیه نحوه فروش و توزیع شرایط فروش نسیه حساب های دریافتی و صول هایی بابت فروش و اصل دریافت سفارش از مشتری تصویب اعتبار مشتری ارسال کالا تهیه فاکتور فروش ثبت فروش و ثبت حساب های دریافتی ( در صورت فروش نسیه ) می باشد .

فصل دوم : کنترل داخلی

توضیح اینکه در خصوص کنترل های داخلی شامل کلیه خدماتی که به منظور دستیابی به اهداف زیر صورت می پذیرد .
1 – حفظ منابع مالی در مقابل خطرات و ضایعات و سوء استفاده و تقلب و
عدم کارایی مدیران و کارمندان .
2 – افزایش و قابلیت اعتماد و امار و اطلاعات مالی .
3 – اظهار نظر در میزان کارایی عملیات به هر یک از واحد ها و ادارات داخلی
یک موسسه .

الف ) کنترل های داخلی :
کلیه روش

دانلود فایل