دریافت مقايسه اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر رشته مشاوره با کد 15678

مقايسه اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر رشته مشاوره

مقايسه اضطراب ميان دانشجويان دختر و پسر رشته مشاوره

عنوان                                                                                          صفحه
فصل اول: بيان موضوع تحقيق    7        
مقدمه      8                                                                                     
بيان مسئله    10                                                                                  
فرضيه                11         
اهداف تحقيق     12
فصل دوم: ادبيات و پيشينه تحقيق     14                                             
تعريف اضطراب             16     
تشخيص باليني اضطراب                     18      
توصيف اختلالهاي اضطرابي             22     
جدول 1-7 نشانه هاي وحشت زدگي درد ( DSM-IV)     24                        
جدول 2-7 خلاصه سنجشي اختلال وحشت زدگي      26                          
گذر هراسي       27
جدول 3-7 خلاصه سنجش گذر هراسي        28                                        
جدول 4-7 ملاكهاي تشخيص هراس اجتماعي براساس ( DSM-IV)    29 
اختلال اضطراب فراگير      31
مشكل ترسهاي مقاوم و اضطراب فراگير    33                                          
باز آموزي تنفس      34
مشكلات مرتبط بارم ناكافي       35                                                         
مهار كردن اضطراب كنترل و پيش بيني پذيري       37                              
تفكيك ترس از اضطراب      39
مولفه هاي رفتاري اضطراب       40                                                        
 اهداف بلند مدت       41
ملاحظه هاي درماني      42
اختلال اضطرابي ناشي از مواد      43                                                      
اختلال اضطراب – افسردگي مختلط       44                                              
درمان دارويي        46                                                                            
فصل سوم: روش اجرايي پژوهش        47                                              
تعيين و تعريف جامعه       48                                                                 
ابزار اندازگيري در تحقيق      49                                                             
دستور اجراي پرسشنامه        50                                                          
طرح پژوهش        51                                                                            
فصل چهارم: تجزيه و تحليل نتايج          54                                           
آمار بدست آمده از آزمون كتل دانشجويان پسر      55                          
جدول 4-1 نمرات خام آزمونهاي دو گروه پسران        57                      
جدول 2-3 مقايسه اضطراب در بين دختران و پسران        59                
فصل پنجم: بحث و نتيجه گيري       60                                                
نتيجه گيري         61                                                                            
محدوديت ها        62                                                                           
پيشنهادات       62                                                                               
ضمائم      63                                                                                     
منابع         64                                                                                                   
پاسخگويي      65                                                                               

فصل اول
بيان موضوع تحقيق

مقدمه :
اضطراب يكي از شايعترين اختلالات انسان است و به قول Avden قرن 20 قرن اضطراب مي باشد.
اگر چه اضطراب و دلهره از زمان هاي گذشته به عنوان يكي از اختلالات عمده شناخته شده است. با اين وجود تنها چند دهه اخير به عنوان يك مسئله جدي مورد توجه روان پزشكان و روان شناسان و ديگر دست اندر كاران بيمارهاي رواني قرار گرفته است .
اضطراب بهايي است كه بشر كنوني براي تمدن مي پردازد به نظر مي رسد كه در اين عصر به اصطلاح تمدن مشكلات انسان همواره روبه تزايد بوده اسن. جنگها ، زندگي شخصي و خانوادگي بشر را به مخاطره انداخته اورا در ادوه و نا آرامي اجتماعي رها ساخته است. جزر و مدهاي اقتصادي و تغييرات تكنولوژيايي تاثيرات خود را به صورت بيكاري ، از دست دادن موقعيت هاي شغلي و فقر و تنگدستي براي ميليونها تن از افراد بشر نمايان ساخته است. انفجار جمعيت ، مسائل و تنشهاي اجتماعي خاصي را به همراه داشته است.
آلودگي هوا و محيط زندگي و اجتماعي به طرز خطرناك كوجبات اضمحلال ، فساد و فرسودگي بشر را فراهم ساخته امنيت رواني آنان را به مخاطره انداخته است. جامعه شهري با تحرك زياد و نامشخص خود ، نبود روابط خانوادگي نزديك و وسيع ، فشار رواني فزاينده اي را برافراد تحميل نموده است. ازداوج هاي ناموفق و ناخشنود كننده ازهم گستگي خانوادگي ، طلاق و داغ هاي هيجاني كه بروالدين و كودكان باقي مي گذارند، ناراحتي هاي بشر كنوني را افزايش داده اند . توجه به معنويات جاي خود را به رقابت هاي افراطي و جلوه هاي خيره كننده زندگي صنعتي بخشيده و اضطراب بشر كنوني را عميق تر ساخته است.
اضطراب پديده رواني و مفهومي نظري روانشناسي است كه در آن شناخت و عاطفه دخالت اساسي دارد.
اضطراب وقتي بروز مي كند كه فرد نتواند فشار ئ تهديد حاصله را دفع يا با طريقي مناسب با آن كنار بيايد .
تشديد شرايط اضطراب و يا استمرار آن موجب بروز علائم گوناگوني چون خستگي – افسردگي ، گناه ، سردرد ، مشكلات جنسي ، احساسات كهتري و بي كفايتي مي شود . در چنين شرايطي يا خود شخص تصميم مي گيرد به روانكاو يا به وي توصيه مي شود كه به روانشناس مراجعه كند. سيد احمدجمالي ( سال 1378 ص 45)
شاي

دانلود فایل