دریافت پاورپوینت در مورد انفاق در راه خدا با کد 26977

پاورپوینت در مورد انفاق در راه خدا,پاورپوینت ,در ,مورد, انفاق ,در ,راه ,خدا,

پاورپوینت در مورد انفاق در راه خدا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 16 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

انفاق در راه خدا
تعريف انفاق
يکي از وظايف مهم افراد در جامعه اسلامي، دستگيري از نيازمندان و تهيدستان است. هر کس به اندازه امکانات و توانمندي خويش وظيفه دارد که خلاء هاي موجود در زندگاني افراد را جبران و کمبودهاي آنان را پاسخگو باشد. همان‌گونه که خداوند نيازمند و فقير را با فقر و نداري امتحان مي‌کند، ثروتمندان را نيز اين گونه مي‌آزمايد.
کمک به افراد نيازمند اگر همراه با خلوص نيت و به خاطر رضاي پروردگار باشد داراي تأثيرات بي‌شماري است. برخي از آثار آن در همين جهان مشاهده مي‌شود و برخي از آثار آن در جهان ديگر، به عنوان پاداش هاي اخروي، ظاهر مي‌گردد.
در روايات فراواني به برخي از اين آثار اشاره شده است؛ از جمله پيشگيري از حوادث و مرگ‌هاي ناگهاني و دور شدن بلاها و گرفتاري‌ها

انفاق در قرآن
در قرآن کريم درباره انفاق سفارشات بسياري شده است و در راه اين انفاق نيز رعايت اخلاص بسيار سفارش شده است. در قرآن کريم آيه اي آمده است که هدف نهايي انفاق يعني عدم دلبستگي به علاقه مندي ها را بيان مي کند.
لن تنالو البر حتي تنفقوا مما تحبون
هرگز به مقام بر (نيکي) نمي رسيد مگر از آنچه دوست داريد انفاق کنيد
آيه انفاق: آيه 274 سوره بقره به ستايش کساني پرداخته که در شب و روز و نهان و آشکار انفاق مي کنند و برخي آن را «آيه انفاق» گفته اند «الذين ينفقون اموالهم باليل والنهار سرا وعلانيه فلهم اجرهم عند ربهم ولاخوف عليهم و لاهم يحزنون» کساني که دارايي هاي خود را در شب و روز، و نهان و آشکارا، انفاق مي کنند، پاداش آنان نزد پروردگارشان براي آنان خواهد بود، و نه بيمي بر آنان است و نه اندوهگين مي شوند.» اين آيه در شأن امام عليعليه‌السلام نازل شد، چرا که از چهار درهم دارايي اش، درهمي را در شب، درهمي در روز، درهمي به نهان و درهمي را آشکارا انفاق کرد.البته نزول آيه در مورد خاص، مفهوم آن را محدود و شمول حکم را درباره ديگران نفي نمي کند.
به گفته برخي از مفسران، انفاق کنندگان بايد در انفاق خود هنگام روز يا شب، پنهان يا آشکار، جهات اخلاقي و اجتماعي را درنظر بگيرند. از آن جا که دليلي براي اظهار انفاق به نيازمندان نيست، آن را پنهان سازند تا هم آبروي آنان حفظ شود و هم خلوص بيشتري در آن باشد و از آن جا که مصالح ديگري مانند تعظيم شعاير و تشويق ديگران در کار است و انفاق، جنبه شخصي ندارد تا هتک احترام کسي شود (مانند انفاق براي جهاد و بناهاي خير و امثال آن) و با اخلاص نيز منافات ندارد، آشکارا انفاق کند.

دانلود فایل