دریافت پاورپوینت فصل سوم کتاب آسیب شناسی اجتماعی (عوامل موثر در کژ رفتاری و جرم) نوشته هدایت الله ستوده با کد 31383

کتاب آسیب شناسی اجتماعی, هدایت الله ستوده,کتاب آسیب شناسی اجتماعی pdf,خلاصه کتاب آسیب شناسی اجتماعی,پاورپوینت کتاب آسیب شناسی اجتماعی,ppt کتاب آسیب شناسی اجتماعی,جامعه شناسی انحرافات,عوامل موثر در کژ رفتاری و جرم,فصل سوم,کژرفتاری و جرم

پاورپوینت فصل سوم کتاب آسیب شناسی اجتماعی (عوامل موثر در کژ رفتاری و جرم) نوشته هدایت الله ستوده

پاورپوینت فصل سوم کتاب آسیب شناسی اجتماعی (عوامل موثر در کژ رفتاری و جرم) نوشته هدایت الله ستوده در قالب pptx و در حجم 47 اسلاید: 

بخشی از متن:
انسان در فرایند جامعه پذیری از طریق کنشهای متقابل اجتماعی، ‘شیوه راه رفتن و گفتن’ را می آموزد و به تدریج به کسب تجربه های مختلف می پردازد. در واقع، جامعه پذیری کیفیتی است که در نتیجه آن آدمی شیوه های زندگی در جامعه را یاد می گیرد؛ شخصیتی کسب می کند و آمادگی آن را می یابد تا به عنوان عضو رسمی جامعه شناخته گردد.
 در این میان، کارگزاران جامعه پذیری، نهادهای اجتماعی و دیگر وضعیت های ساختاری که جامعه پذیری بویژه در سالهای نخستین زندگی در آنها رخ می دهد، دارای بیشترین اهمیت هستند. 
در جامعه های نوین: خانواده، مدرسه، گروه همسالان و رسانه های گروهی به واسطه قدرت و تأثیر پیوسته ای که در کژرفتاریها دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردارند. 
آسیب شناسی خانواده 
خانواده گروهی است شامل افرادی که از طریق پیوند زناشویی و یا پذیرش یکدیگر به عنوان شوهر، زن، مادر، پدر، برادر و خواهر در ارتباط متقابل بوده، فرهنگ مشترکی را پدید می آورند و در واحد خاصی به نام ‘خانه’ زندگی می کنند.
 این واحد کوچک اجتماعی می تواند در تأمین بسیاری از نیازهای بنیادی فرد و جامعه از جمله تنظیم رفتار جنسی و زادو ولد، مراقبت از فرزندان و افراد ناتوان و سالمند خانواده، جامعه پذیری کودکان و تثبیت جایگاه و منزلت اجتماعی آنان، فراهم آوردن امنیت از خلاصه تأمین نیازهای جسمی و روحی آنها نقش اساسی ایفا کند. 

دانلود فایل