دریافت پاورپوینت فصل هشتم کتاب تکنیک های شناخت درمانی (تکنیک های پردازش هیجانی) رابرت لیهی با کد 28937

پاورپوینت, فصل هشتم, کتاب تکنیک های شناخت درمانی, تکنیک های پردازش هیجانی,راهنمای کاربردی,متخصصان بالینی,رابرت لیهی,حسن حمیدپور,زهرا اندوز

پاورپوینت فصل هشتم کتاب تکنیک های شناخت درمانی (تکنیک های پردازش هیجانی) رابرت لیهی

پاورپوینت فصل هشتم کتاب تکنیک های شناخت درمانی (تکنیک های پردازش هیجانی) راهنمای کاربردی برای متخصصان بالینی نوشته رابرت لیهی ترجمه حسن حمیدپور، زهرا اندوز در قالب pptx  و در حجم 28 اسلاید: 
بخشی از متن: 
اگر چه رفتار درمانی شناختی براهمیت شناخت یا تفکر در فعال سازی یا تداوم حالت های خلقی منفی یا اضطراب تاکید میکند، ولی چند سالی است که به نقش قابل ملاحضه پردازش هیجانی نیز پی برده است. 
در این فصل به معرفی تکنیک های فعال سازی هیجان می پردازیم . علاوه براین در فصل حاضر به چگونگی بکارگیری تکنیک های شناختی- رفتاری در درک فرایند های هیجانی و مفهوم سازی هیجان های بیمار می پردازیم. همچنین نگاهی ب تکنیک های هشیاری فراگیر و راهبردهای پردازش هیجانی می اندازیم.
تکنیک : دستیابی به هیجان ها
برخلاف شناخت درمانی که بر نقش محوری افکار و باورها در شروع و تداوم افسردگی و اضطراب تاکید میکند، رویکرد هیجان محور به تقدم هیجان ها معتقد است. علاوه براین در رویکرد هیجان محور، هیجان ها را نوعی طرح واره هیجانی تلقی میکنند که محتوای شناختی را نیز در بر میگیرد. شناخت درمانگران به نقد و بررسی محتوای شناختی طرح واره می پردازند.

پیشنهاد نحوه ارائه تکنیک یا مداخله
بنظر می رسد که درباره { حوزه مشکل ساز} حرف می زنید، احساس خاصی پیدا میکنید. به نظرم این هیجان ها برای شما مشکل خاصی ایجاد میکنند. سعی کنید به این مشکل فکر کنید. تلاش کنید به موقعیتی فکر کنید که سمبل این مشکل است. لطفا چشم های خود را ببندبد و تلاش کنید این هیجان را با تمام وجود تجربه کنید. به احساس های بدنی تان دقت کنید. به نحوه نفس کشیدنتان دقت کنید. به احساس های جسمی خود توجه کنید. چه احساسی دارید؟

دانلود فایل