دریافت پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روان‌شناسی رشد (1) یک نوشته منیژه کرباسی (رشد شناختی در مرحله بعدی کودکی) با کد 31328

پاورپوینت کتاب روان‌شناسی رشد (1) , منیژه کرباسی , پیام نور ,کتاب روان‌شناسی رشد یک,پاورپوینت کتاب روان‌شناسی رشد یک,خلاصه کتاب روانشناسی رشد 1,ppt کتاب روان‌شناسی رشد,رشد شناختی در مرحله بعدی کودکی,فصل چهاردهم

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روان‌شناسی رشد (1) یک نوشته منیژه کرباسی (رشد شناختی در مرحله بعدی کودکی)

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روان‌شناسی رشد (1) یک نوشته منیژه کرباسی (رشد شناختی در مرحله بعدی کودکی) انتشارات دانشگاه پیام نور در قالب pptx و در حجم 30 اسلاید:

بخشی از متن:
رشد شناختی در مرحله بعدی کودکی 
همراه با افزایش هماهنگی و مهارتهای بدنی، رشد شناختی کودکان نیز افزایش می یابد.
 در اولین مرحله کودکی، تفکر کودک براساس ادراکات آنی اوست و در مرحله بعدی )حدود سن ۷ تا ۱۲ سالگی( ادراکاتی یکپارچه تر و سازمان یافته تر که مبتنی بر روابط منطقی است.
به دلیل نامگذاری این مرحله به عینی این است که تفکر در آن، به امور ملموس و قابل مشاهده مربوط می شود 
و دلیل نامیدن آن به عملی نیز این است که کودکان می توانند دستکاری های ذهنی یا عملیات را بصورتی سازمان یافته تر و منظم بر روی اشیا انجام دهند.
 ویژگی های مرحله عملیات ذهنی 
 کودکان در سن ۷ – ۸ سالگی باز هم براساس ظاهر فکر می کنند اما چنین کودکانی، حساسیت بیشتری نسبت به تمییز بین نمود و واقعیت پیدا می کنند.
 به اعتقاد پیاژه، توانایی کودکان برای حل مسائل مربوط به نگهداری ذهنی، وابسته به درک ۳ جنبه اساسی در استدلال است که عبارتند از این همانی، جبران و بازگشت پذیری.
 از طریق این همانی، کودک متوجه می شود که مقدار ماده در صورتی که چیزی به آن اضافه یا از آن کم نشود، على رغم تغییر شکل ظاهری، ثابت می ماند.
 از طریق جبران، کودکان متوجه می شود که تغییر در یک بعد می تواند از طریق تغییر در بعد یا ابعاد دیگر خنثی شود.

دانلود فایل