دریافت پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (خلق و خو و منش کودکان و ابزار با کد 29562

روانشناسی رشد,نظریه ها پژوهش ها و آزمون ها,مهناز علی اکبری دهکردی,جزوه روانشناسی رشد pdf,دانلود کتاب روانشناسی رشد,خلاصه کتاب روانشناسی رشد,پاورپوینت روانشناسی رشد,روانشناسی رشد مهناز علی اکبری,پاورپوینت کتاب روانشناسی رشد,,خلق و خو و منش ک,,,

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی رشد نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (خلق و خو و منش کودکان و ابزار

پاورپوینت فصل یازدهم کتاب روانشناسی رشد؛ نظریه ها، پژوهش ها و آزمون ها نوشته مهناز علی اکبری دهکردی (خلق و خو و منش کودکان و ابزار اندازه گیری آن) در قالب pptx و در حجم 13 اسلاید:

بحشی از متن:
یکی دیگر از ویژگی‌های مربوط به رشد فرد در فراخنای زندگی خلق و خو می باشد. خلق و خو یکی از عوامل مهم تنظیم هیجانی است و از آنجا که چگونگی هیجان و فرایند تحولی آن یکی از جنبه‌های مهم رشد است در این فصل تلاش می‌شود که در مورد خلق و خو و نحوه رشد و ارزیابی آن در کودکان توضیح داده شود.

خلق و خو در دوران کودکی یکی از عوامل مهم تنظیم هیجانی به شمار می رود یکی از مهمترین و اثرگذارترین نظریه‌های خلق و خو به کلونینگر اختصاص دارد که بر اساس پایه های ژنتیک، زیستی_ روانی و نظریه تحول قرار گرفته و نظریه گسترده‌ای در مورد رشد شخصی و اخلاقی و آسیب پذیری نسبت به اختلالات روانپزشکی به شمار می رود.
کلونینگر خلق و خو را اصطلاحی برای بیان تفاوتهای فردی در مهارت ها و عادات ادراکی تعریف می‌کند در تعریف دیگر خلق و خوی اولین تغییرات و ایجاد اولین تنوع در واکنش‌های هیجانی اشاره دارد.

دانلود فایل