دریافت پاورپوینت فصل 7 هفتم کتاب مشاوره و درمان پیش از ازدواج و ازدواج دوباره با کد 28886

پاورپوینت فصل 7 هفتم کتاب مشاوره و درمان,پیش از ازدواج و ازدواج دوباره,پاورپوینت درآمدی بر سنجش و ارزیابی در مشاوره ی ازدواج,فرشاد بهاري,مشاوره و درمان ازدواج دوباره

پاورپوینت فصل 7 هفتم کتاب مشاوره و درمان پیش از ازدواج و ازدواج دوباره

پاورپوینت فصل 7 هفتم کتاب مشاوره و درمان پیش از ازدواج و ازدواج دوباره (درآمدی بر سنجش و ارزیابی در مشاوره ی ازدواج) نوشته فرشاد بهاري – مريم محمودي‌مهردر قالب pptx  و در حجم 21 اسلاید: 

بخشی از متن: 
سنجش و اندازه گیری همواره دغدغه ی اصلی متخصص پیش از ازدواج است. این واقعیت که پایه های ارزیابی رابطه قبل از خواستگاری بر سنجش و اندازه گیری استوار است، موجب میشود مشاور پیش از ازدواج درصدد براورد کیفیت رابطه ی زوج قبل از ازدواج باشد. تنها از راه سنجش است که امکان ارزیابی و تشخیص پرتگاه ها یا سلامت رابطه وجود دارد.

ماهیت پرسشنامه های سنجشی و ملاحضات عملی
نخست مشاور باید مسئولیت توضیح استفاده از ابزار را برای زوج برعهده گیرد. مراجعان نیاز دارند بدانند چرا این سوالات را بایدجواب بدهند
دوم مشاور باید به زوج اطمینان بدهد که آنها صاحب اختیار اطلاعات پرسشنامه های سنجشی خود هستند و فقط با کسب اجازه ی آنها می توان از نتایج پرسشنامه در فرایند مشاوره استفاده کرد. مشاور موظف است ابهام و سوالی را که هنگام تکمیل پرسشنامه به ذهن مراجعان میرسد پاسخ دهد.
علاوه برآنچه که گفته شد سه نکته را در به کار بستن ابزارهای سنجش رابطه نباید نادیده گرفت. زمینه ی تعلیمی مشاور – دید وی – و بافت مشاوره جملگی برتصمیم او درباره ی اینکه آیا از پرسشنامه های اندازه گیری استفاده میشود و از کدام ابزارها می توان استفاده کرد موثرند.
دریافت جداگانه فصل های کتاب:

دانلود فایل