دریافت پاورپوینت معماری دوره ی صفویه با کد 26431

دانلود پاورپوینت معماری دوره ی صفویه,معماری دوره ی صفویه,پاورپوینت معماری اصفهان,معماری ایران در دوره صفویه,عالی قاپو,چهل ستون,پاورپوینت معماری دوره ی صفویه,آشنایی با معماری دوره ی صفویه,پل خواجو

پاورپوینت معماری دوره ی صفویه

توضیحات:
فایل پاورپوینت معماری دوره ی صفویه،در حجم 41 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
صفویان دودمانی ایرانی و شیعه بودند که در سال های 880 تا 1101 هـ . ش بر ایران فرمانروایی کرند . بنیانگذار دودمان پادشاهی صفوی , شاه اسماعیل یکم است که در سال 880 خورشیدی در تبریز تاجگذاری کرد و آخرین پادشاه صفوی , شاه سلطان حسین است که در سال 1101 خورشیدی از افغان ها شکست خورد و سلسله صفویه سقوط کرد .
عصر صفوی ، عصر کمال و شکوفایی نبوغ معماری و شهرسازی در ایران است. زیباترین و با شکوه ترین آثار معماری ایران در همین دوره توسط معماران خلاق و هنرمندانی چون محمدرضا و علی اکبر اصفهانی آفریده شد.
معماری دوره صفوی تکمیل و تعدیل مفهوم فضایی دوره تیموری است. اگرچه بیان دراماتیک و سیمای افسانه های معماری دوره تیموری قوی­تر از معماری صفوی است. نما در معماری صفوی همچون صحنه آرایی تئاتر است. نما در اغلب موارد همچون ماسکی است که بر چهره ساختمان کشیده شده و عناصر اصلی ساختمان را پنهان می­کند . نمای دوره صفوی دقیق، پرکار و مرتبط با ساختار هندسی است که در تناسب با اندازه­های افقی بنا طراحی شده است.
و…

فهرست مطالب:
صفویان که بودند ؟
زمینه های شکل گیری حکومت صفویه
معماری ایران در دوره صفویه
عوامل موثر سیاسی بر معماری دوره صفویه
سبک معماری دوره ی صفویه
معرفی شهر اصفهان
آثار معماری عصر صفویه
عالی قاپو
چهل ستون
پل اللّه وردیخان
پل خواجو
چهار باغ
میدان شاه
مسجد شاه
مدرسه چهار باغ
تصاویر از معماری های دوران صفویه

این فایل با فرمت پاورپوینت در 41 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت بنای عالی قاپوی اصفهان(23 اسلاید)

دانلود فایل