دریافت پاورپوینت معماری یخچالهای کویری با کد 22809

دانلود پاورپوینت معماری یخچالهای کویری ,پاورپوینت معرفی یخچالهای کویری,یخچالهای کویری,معماری یخچالهای کویری,یخچال درمیبد,یخچال در ابرکوه,یخچال موئدی,پاورپوینت معرفی یخچالهای کویری ایران,پاورپوینت معماری یخچالهای کویری ایران

پاورپوینت معماری یخچالهای کویری

توضیحات:
فایل پاورپوینت معماری یخچالهای کویری ،در حجم 28 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
آثار و بناهای بسیاری در استان یزد نظیر (مساجد، مدارس، آب‌انبارها و حسینیه‌ها) وجود دارد که همواره نظر پژوهشگران را به خود معطوف می‌کند اما بنای یخچال‌های قدیمی، غریب‌ترین عناصر معماری هستند که با ایجاد یخچال‌های برقی تقریبا به بوته فراموشی سپرده شده‌اند. در وجود یخچال‌ها که روزگاری در قلب تابستان‌های داغ و سوزان، خنکای آب گوارا را به درون خانه می‌کشاند، رمز و رازی وجود دارد که حکایت از معجزه فروتنانه خشت خام و دست‌های پرتوان معمار فرزانه‌ای می‌کند تا عشق خدمت به خلق را در شاهکار معماری کویر به عرصه ظهور برساند. در حال حاضر تعداد معدودی از این یخچال‌ها باقی مانده است که در اینجا سعی شده تا به ویژگی‌ معماری و عملکرد خاص آن در ناحیه کویری پرداخته شود.
متاسفانه از پیشینه تاریخی یخچال‌ها تا دوره صفویه اطلاعاتی در دست نیست و تنها دکتر جان فرایر در قرن یازدهم در سفرنامه ایران اشاره می‌کند که «در این زمان ذخیره ساختن یخ‌، رسمی متداول و دیرین سال شمرده می‌شود و امکان آن می‌رود که همراه با مغولان وارد ایران شده است».
همچنین شاردن، دورنمایی از شهر کاشان را در سفرنامه خود به تصویر می‌کشد و یخچال‌های این شهر را در بیرون از قلعه و برج و باروی شهر نشان داده و به معماری یخچال‌ها در اصفهان نیز اشاراتی داشته است.

فهرست مطالب:
مقدمه
پیشینه تاریخی
یخچال در یزد
اقسام یخچالهای کویری
یخچال درمیبد
یخچال در ابرکوه
یخچال موئدی
عناصر تشکیل‌دهنده‌ی یخدان‌ها
ویژگی‌های فنی معماری

این فایل با فرمت پاورپوینت در 28 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت آبنما(25اسلاید)

دانلود فایل