دریافت پاورپوینت کودکان نابینا و کم بینا (روانشناسی کودکان استثنایی) با کد 26680

روانشناسی کودکان استثنایی ,پاورپوینت کودکان نابینا و کم بینا (روانشناسی کودکان استثنایی) ,کودکان نابینا و کم بینا ,نزدیک بینی و دور بینی ,آسیب به چشم یا تخریب چشم ,نقص های کورتیکال,ویژوال( کورتکسی ,بینایی)(CVI),علل CVI ,تفاوت (نابینا و کم

پاورپوینت کودکان نابینا و کم بینا (روانشناسی کودکان استثنایی)

پاورپوینت کودکان نابینا و کم بینا (روانشناسی کودکان استثنایی) در قالب ppt در حجم 27 اسلاید شامل: 

کودکان نابینا و کم بینا 
کودکان قانونا نابینا 
کودکان کم بینا 
تفاوت (نابینا و کم بینا) از نظر آموزشی 
مشکلات ادراک بصری( ادراک دیداری) 
ساختمان چشم (دوربین مغز) 
فرایند ادراک بصری 
علت ناکارآمد بودن اعضای چشم 
علل نقص بینایی 
نزدیک بینی و دور بینی 
آسیب به چشم یا تخریب چشم  
نقص های کورتیکال-ویژوال( کورتکسی -بینایی)(CVI)
علل CVI  
سایر مشکلات بینایی 
ویژگی های کودکان مبتلا به نقص های بینایی 
سازگاری شخصی و اجتماعی
مداخله زود هنگام 
شناسایی و سنجش
آزمون های کیستون تله باینوکلار و بوش و لام اورتوریتر

بخشی از متن:
کودکان نابینا و کم بینا
از هر 1000کودک یک کودک نارسایی های بینایی انقدر شدید دارند که قابل اصلاح نیستند.
شیوع نقص های بینایی: 4کودک از 10000 کودک (وزارت آ.پ آمریکا 2013)
نقص بینایی(معلولیت بینایی):
ضعف حس بینایی یا نابینایی کامل.
در یادگیری دانش آموز به شدت اثر می گذارد.
بر اساس توانایی انها در استفاده از حس بینایی به دو گروه بزرگ تقسیم میشوند:
کودکان قانونا نابینا
کودکان کم بینا
تمیز بصری:  توانایی نگاه کردن به اشیا یا تصاویر و کشف شباهت ها یا تفاوت های آنها.
جهت یابی بصری:  تشخیص اشیای سه بعدی و عدم تشخیص همان اشیا در عکس های دوبعدی.
حافظه بصری:  به یاد آوردن آنچه دیده شده است ، حداقل به مدت چند ثانیه.
تعقیب بصری:  مهارت در دنبال کردن اشیا با چشم.
ادغام بصری-حرکتی:  هماهنگ کردن حرکات چشم و حرکات دست.

دانلود فایل