دریافت کار تحقیق نجات بخشی در ادیان با کد 22110

کار, تحقیق, نجات, بخشی, در, ادیان

کار تحقیق نجات بخشی در ادیان

فصل اول
طرح تحقيق

مقدمه
به موجب احاديث وارده از ناحيه پيامبر اكرم، صلى‏الله‏عليه‏وآله، و ائمه معصومين، عليهم‏السلام، مندرج در مصادر حديثى و كتب اختصاصى پيرامون حضرت بقية‏الله مهدى منتظر، عجل‏الله‏تعالى‏فرجه، يكى از ويژگيهاى قيام جهانى آن حضرت رويارويى و جنگ با كفار و مشركين و مفسدين فى الارض است‏با سلاحهاى جنگى عصر پيغمبر (از جمله ذوالفقار يعنى شمشير پيغمبر) و ديگر وسائل از اين قبيل كه جهت آگاهى تفصيلى خوانندگان محترم را به مصادر مربوطه ارجاع مى‏دهيم.
امام باقر، عليه‏السلام، در اين زمينه مى‏فرمايد:
… و اما شبهه من جده المصطفى، صلى‏الله‏عليه‏وآله، فخروجه بالسيف و قتله اعداء رسوله، صلى‏الله عليه‏وآله، و الجبارين و الطواغيت و انه ينصر بالسيف و الرعب و انه لا ترد له راية.
مهدى از اين جهت‏با جدش محمد مصطفى، صلى‏الله‏عليه‏وآله، شباهت دارد كه با شمشير قيام مى‏كند و دشمنان خدا و رسولش و زورگويان و طاغوتيان را به قتل مى‏رساند و با شمشير و ايجاد رعب و وحشت نصرت مى‏يابد و يارى مى‏شود و هيچ يك از پرچمهايش شكست‏خورده بر نخواهد گشت. همچنين امام صادق، عليه‏السلام، در پاسخ ابو خديجه كه از ايشان درمورد حضرت قائم سؤال كرده بود، فرمودند:
كلنا قائم بامر الله واحد بعد احد حتى يجى‏ء صاحب السيف فاذا جاء صاحب السيف جاء بامر غير الذى كان.
همه ما يكى پس از ديگرى قائم به امر خدا هستيم تا زمانى كه صاحب شمشير بيايد; پس آنگاه كه صاحب شمشير آمد برنامه و دستورى غير از آنچه بوده به اجرا درمى‏آورد. گويا مراد حضرت از اين عبارت آن باشد كه پدرانش مامور به تقيه و مدارا بودند و او مامور به جهاد و براندازى ظلم و زور.
اهداف پژوهش
هدف اصلي پژوهندگان از انجام اين تحقيق آشنايي با تعميق باورهاي مذهبي و ديني و نقش آن در نهادينه كردن عدالت اجتماعي مي باشد و اهداف جزئي محققين از انجام اين تحقيق عبارتند از:
1. آشنايي با نقش ظهور منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) در نهادينه كردن عدالت اجتماعي .
2. آشنايي با اعتقاد به نماز و نقش آن در نهادينه كردن عدالت اجتماعي.
3. آشنايي با اعتقاد به نبوت و نقش آن در نهادينه كردن عدالت اجتماعي.
4. آشنايي با مفهوم امر به معروف و نهي از منكر و نقش آن در نهادينه كردن عدالت اجتماعي.
5. آشنايي با رابطه ايمان به قيامت و عدالت اجتماعي.

اهميت و ضرورت تحقيق
اهميت و ضرورت اين تحقيق در اين است كه عالم بشريت امام عصر (عج) بشناسند و خود را جهت ظهور هر چه سريعتر آن حضرت آماده نمايند .

سوالات تحقيق
1-نجات بخشي در اديان چگونه است؟
2-اوضاع سياسي جهان اسلام در استانه تولد مهدي چگونه است؟
3-ميلاد مهدي چگونه است؟
4-اما در عصر غيبت چگونه است؟
5-انتظار فرج چگونه است؟
6-نشانه هاي ظهور چيست؟
7-جهان در دولت مهدي چگونه است؟

فصل دوم
روش‌اجراي تحقيق

روش اجراي تحقيق
ما براي گردآوري اطلاعات اين تحقيق از روش كتابخانه اي استفاده كرده ايم .

پرسش هاي تحقيق
1-نجات بخشي در اديان چگونه است؟
2-اوضاع سياسي جهان اسلام در استانه تولد مهدي چگونه است؟
3-ميلاد مهدي چگونه است؟
4-اما در عصر غيبت چگونه است؟
5-انتظار فرج چگونه است؟
6-نشانه هاي ظهور چيست؟
7-جهان در دولت مهدي چگونه است؟

مدت اجراي تحقيق و بودجه
ما براي گردآوري مطالب اين تحقيق حدود يك هفته وقت صرف نموديم و مبلغ بيست هزار تومان نيز هزينه در بر داشت كه مقداري از اين هزينه شامل خريد كتب و مجلات گرديد.
محدوديت هاي تحقيق
ما به علت گستردگي اين موضوع ، محدوديتي در اين تحقيق نديديم .
تعريف عملياتي واژه ها
موعود : كسي كه مردم در انتظار اويند و با آمدن خود دين و دنياي مردم را تامين نموده و همه مردم بخصوص مستضعفين به تمام خواسته هاي خود مي رسند.

فصل سوم
ادبيات تحقيق و تجزيه و تحليل داده ها

بخش اول
نجات بخشي در اديان

نجات بخشي در آئين زردشتي
نجات بخشي و معنويت
قلمرو نجات بخشي بشر گسترده حيات اوست. از اين رو نمي توان نجات را در يك بعد برجستگي بخشيد و از ديگر ابعاد آن چشم پوشيد. نجات بخشي انسان را مي بايست در ابعاد زندگي شمول طرح نمود، چنانكه در مشاهده حركت و مطالعه احوال امت ها مي نگريم. به سخني ديگر، مردمان تا آنجا كه از منظر حقيقت به زندگي و جامعه و نابساماني هاي آن مي نگريستند، از جنبه هاي فكري و فرهنگي غفلت نورزيده اند همان گونه كه به جنبه هاي اجتماعي، سياسي و اقتصادي اهميت مي داده اند و سرافرازي خود را در اين عرصه ها مي جسته اند.

دانلود فایل