دریافت گزارش از شرکت قند بیستون با کد 15636

گزارش از شرکت قند بیستون

گزارش از شرکت قند بیستون

مقدمه:
از شرکت قند اصفهان اطلاعات دقیقی راجع به تاریخچه ی این شرکت در دسترس نبوده است. اما این شرکت جزء شرکتهای سهامی بوده است و در تمام سال های 81 و 82 و 83 مالیات داشته و هیچ گاه معاف از مالیات نبوده است و شرکت قند بیستون که در تهران – منطقه 3- شریعتی – بالاتر از تقاطع میرداماد – ک بهشت یک – پ واقع است فعالیت شغلی اش حول محور غذایی : قند و شکر – تولید می باشد این شرکت هم جزء شرکت سهامی می باشد و این شرکت هم در تمامی سال ها اعم از سال 81 و 82 و 83 هیچ گاه از فعالیت مالیاتی برخوردار نبوده است و در تمام سال ها مالیات پرداخت کرده است. شرکت قند پارس هم که جزء شرکت های سهامی می باشد با مدیریت آقای نجاران به فعالیت مشغول است این شرکت در تهران منطقه 6 – مطهری ( تخت طاووس ) – خ کوه نور – خ یکم – پ 28 مشغول به کار می باشد. این شرکت در تمامی سال های 81 و 82 و 83 از معافیت مالیاتی برخوردار بوده است.

گزارش از قند اصفهان ( تحلیل کارشناس بورس) :
در فهرست سهامداران عمده این شرکت نام صبا تامین دیده می شود که تقریباً نکته منفی برای این سهم محسوب می شود .
چون حرکتهای صبا تامین بر روی سهام پرتفوی خود گاهی با یکسال تاخیر انجام می شود و غالباً باقی سال سهم درصف فروش به سر می برد از نکات مثبت این سهم حضور بنیاد جانبازان در جمع سهامداران عمده این شرکت می باشد که به خودی خود شرکت را بارانت فروش محصولات با دغدغه کمتر به زیر مجموعه های بنیاد روبرو ساخته است این شرکت با ظرفیت جذب 4000 تنی چغندر و تبدیل آن به قند و شکر سببب شد که از این لحاظ رتبه برتر در کشور را ؟؟؟؟؟؟؟ در سال مالی 29/12/85 مقدار 420 هزار تن چغندرخریداری و تعدیل نمود که باز هم در کشور حائز رتبه برتر جذب چغندرقند شد. این سهم بابت هر سهم بیش از 100 تومان سود انباشته دارد. این شرکت هم اکنون با مشکل عدم فروش محصول شکر خود تا پایان سال مالی مذکور روبرو بوده است و لیکن سود 310 تومانی خود را به وسیله فروش محصول قند تولیدی و همچنین فروش ساختمان از دارایی های ثابت خود و نیز تصفیه شکر خام کارمزدی محقق کرده است. این شرکت تا کنون با کمبود شدید نقدینگی روبرو بود به طوری که تا کنون سود سهاداران سال مالی 29/12/84 خود را پرداخت نکرده است که خوشبختانه اخیراً با تسویه حساب برخی از طلبهای خود نقدینگی در شرکت ایجاد شده است. از نکات بسیار مبهم این سهم به مانند سهام دیگر این صنعت مشخص نبودن آینده آن به جهت نامشخص بودن سیاستهای دولت در قبال این صنعت است که سرمایه گذاری و مجمع رفتن با این سهم را کمی دچار ابهام می نماید .

گزارش از شرکت قند بیستون
تغییر نرخ فروش محصولات و افزایش میزان تصفیه شکر خام موجب شد شرکت قند بیستون درآمد هر سهم را به مبلغ 192 ریال محقق کند به گزارش خبرنگار ما، شرکت قند بیستون پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور 85 را در تاریخ 11/ مهر / 84 مبلغ 18 ریال، در تاریخ های 25 / بهمن / 84 و 27 اردیبهشت 85 مبلغ 71 ریال، در تاریخ های شش خرداد، یک تیر و 28 مرداد 85 مبلغ 221 ریال، در تاریخ های 19 شهریور و 15 مهر امسال ( به بازار منعکس کنند) مبلغ 399 ریال اعلام کرده بود که با توجه به تغییر نرخ و فروش محصولات به دنبال اعلام نرخ فروش محصولات تولیدی از سوی شورای اقتصاد و افزایش میزان تصفیه شکر خام، منظور کردن سود حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکت قند لرستان

دانلود فایل