مبانی نظری و پیشینه تحقیق رقابت | ویرایش نو baran

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رقابت مبانی نظری و پیشینه تحقیق رقابت ,مباني نظري مفهوم رقابت و معاني لغوي ,مفهوم رقابت ,مبانی نظری و پیشینه تحقیق رقابت ,بخشی از متن: ,مباني نظري مفهوم رقابت مبانی نظری و پیشینه تحقیق رقابت به صورت کامل و جامع در حجم  180 صفحه در فرمت word
برگرفته از 60 منبع

#این مبانی نظری و پیشینه تحقیق، کامل و جامع می باشد.
#رفرنس نویسی و دارای منبع.
#با فرمت ورد و قابل ویرایش.
#از این فایل می توان برای فصل دوم پایان نامه و تحقیق، پروپوزال، پژوهش های علمی و …. استفاده نمود.


بخشی از متن:
مباني نظري مفهوم رقابت و معاني لغوي
مفهوم رقابت

رقابت به معناي عام كلمه از قدمتي به درازاي زندگي اجتماعي انسان برخوردار است، گردهمائي افراد بشر در نقاط مسكون دنيا كه ابتدا تحت تأثير ذات اجتماعي انسان صورت گرفت، زمينه‌ساز بروز نيازهاي ديگري نيز شد. به مرور كه انسانها، حكومت داري را تجربه كردند، رقابت، به بخش‌هاي ديگر نيز كشيده شد، گروه‌هاي مختلف انساني در شكل قبيله‌ها با هدف دست‌يابي به رياست قبيله يا تصرف قلمرو ديگران و تسلط بر آنان به رقابت با هم قطاران يا افراد مقابل خود پرداختند.
دوران جديد كه با حاكميت مطلق انسان بر سرنوشت خود در دنياي غرب آغاز شد، نوع جديدي از حكومت را بنام دمكراسي به دنياي بشريت عرضه داشت كه پاياني بر حيات نظام‌هاي پادشاهي بود، از اولين ويژگيهاي اين حكومت مطرح كردن شعار اختصاص تعيين سرنوشت بشر به خود او بود كه به تدريج به شكل حكومت نمايندگي خود را نشان داد. اقتضاي حكومت نمايندگان ملت، انتخاب آنها از سوي مردم بود، مردمي با سليقه‌هاي مختلف. ادامة اين روند به پيدايش فرقه‌هايي در جامعه انجاميد كه كار ويژة اصلي خود را طراحي و اجراي برنامة‌ تصاحب و حفظ قدرت سياسي به‌شكل مساعدت در انتخاب نمايندگان مردم قرار داده بودند.
گرچه جهان، حداقل از لحاظ اسمي با عنوان جمهوري اسلامي موريتاني و جمهوري اسلامي پاكستان تا سال 1979 ميلادي يا سال 1357 هجري شمسي آشنا بود، اما تشكيل جمهوري اسلامي شيعه مذهب در ايران و تأثيري كه انقلاب اسلامي بر معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي قدرت نهاد، انديشيدن دربارة سوال پيش گفته از اين لحاظ جدي‌تر و ضروري‌تر ساخته است.
بسياري از انديشمندان و صاحب‌نظران امور سياسي مترصد مشاهدة چگونگي تعامل رقابت‌ گروه‌هاي سياسي با دوام نظام سياسي و در نتيجه كارآمدي نظام در اين جهت بوده‌اند.
مسئله‌اي كه ناشي از شعارهايي است كه توسط انقلاب اسلامي مطرح شده و در قانون اساسي نيز آمده است. علي‌رغم اهميت موضوع، بلحاظ بين‌المللي و بويژه داخلي و افزايش مباحث مربوط به آن، در سالهاي اخير، پژوهشي قانع كننده دربارة آن، صورت نگرفته است، البته نبود پژوهشي جامع در اين باره اختصاص به دورة نوپايي جمهوري اسلامي ندارد، بلكه دورة ماقبل آن نيز از همين كمبود رنج مي‌برد.

 

دانلود فایل