مقاله برقراری ارتباط سالم با دیگران و دوست یابی | ویرایش نو baran

مقاله برقراری ارتباط سالم با دیگران و دوست یابی برقراری ارتباط سالم با دیگران و دوست یابی برقراری ارتباط سالم با دیگران و دوست یابی
ارتباط خوب و بد
ارتباط به نظر موضوع ساده اي است و همه ما خود را در آن متخصص ميدانيم به هر صورت از زمان کودکي تا به حال حرف زده ايم و معمولا گفت و گو کردن امري طبيعي تلقي ميشود خيلي ساده دهانتان را باز ميکنيد و کلمات پشت سر هم از آن خارج ميشود . وقتي شاد هستيد و خود را به کسي نزديک احساس ميکنيد ،ارتباط برقرار کردن کار دشواري به نظر نميرسد. هم شما احساس خوبي داريد و هم آنها و همه چيز به ظاهر خوب و بي کم و کاست است. اما در شرايط اختلاف، وقتي تضادي مطرح ميشود آنوقت است که بايد مهارت کلامي خود را مورد قضاوت قرار دهيد. در حالت عصبانيت چگونه گفت و گو ميکنيد و يا به جاي آن با اشخاصي که از شما عصباني هستند چگونه حرف ميزنيد؟ با انتقاد چه ميکنيد؟ وقتي طرف شما غير منطقي است و به حرفهاي شما گوش نميدهد چه ميگوييد؟ در شرايط احساس رنجش چگونه ارتباط برقرار ميکنيد؟
کليد صميميت، دوستي و موفقيت در کسب و کار بستگي به اين دارد که با اختلافات خود چگونه روبرو ميشويد. اشخاص در اين زمينه با دشواري زيادي روبرو هستند. اغلب زوجها از طرز برقراري ارتباط موثر بي اطلاعند. دوستان با هم آنطور که بايد حرف نميزنند. اعضاي خانواده هم اغلب آنطور که شايد و بايد مسائل خود را حل و فصل نميکنند.

 

دانلود فایل