پاورپوینت اختلالات رفتاری در کودکان (18 اسلاید) | ویرایش نو baran

پاورپوینت اختلالات رفتاری در کودکان (18 اسلاید) پاورپوینت اختلالات رفتاری در کودکان (18 اسلاید),محکوم کردن کودکان,ناخن جویدن در کودکان و شیوه های پیشگیری از آن,بر اساس بررسی های به عمل آمده سه علل در بروز ناخن جویدن مشهود است,درمان,شب ادراری در کودکان و راه های پیشگیری از آن,عوامل موثر بر ای اسلاید 2

کودکی که به دنیا می آید عالی ترین و کامل ترین امکانات رشد را داراست. او در بهترین حالت خود آفریده شده است و آمادگی و ظرفیت آن را دارد که به شایسته ترین وجه پرورده شود و به برترین کمالات دست یابد.
کافی است عادی به دنیا بیاید و خانواده و محیطی مناسب در اختیارش باشد تا ببالد و رشد و نمو کند و جایگاه والای خویش را در این جهان بیابد.
اما زندگی خانوادگی و محیط بهداشتی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی بسیاری از مردم جهان چنان است که دستیابی به چنین مقصودی را دشوار و گاه امکان ناپذیر می سازد. محدودیت های محیط زندگی گروهی از کودکان چنان زیاد است که بقای آنان نیز ناممکن می گردد.

اسلاید 3
ما غالبا فرزندان خود را به دلیل خطاها و اختلال ها و ناسازگاری هایشان محکوم می کنیم یا به باد ناسزا و تنبیه می گیریم و فراموش می کنیم که به جای آن باید خطاها و ندانم کاری های خودمان را دلیل بروز مشکلات آنان بدانیم.
واقعیت های زندگی خانواده ها حاکی از آن است که بسیاری از آنان آشنایی کافی در زمینه رشد و پرورش فرزندانشان را ندارند. فراوانند کودکانی که تحت سرپرستی ناقص یکی از والدین به سر می برند و یا نابسامانی های خانوادگی، نظیر مناقشات پدر و مادر با اعتیاد پدر و سرپرست خانواده و یا به ویژه فقر فرهنگی و تربیتی اولیاء دشواری های بزرگی را در راه رشدشان ایجاد می کند.

اسلاید 4
ناخن جویدن در کودکان و شیوه های پیشگیری از آن
یکی از شایع ترین واکنش های نوروتیک ناخن جویدن است که در هر سنی و در همه گروه های اجتماعی دیده می شود اما بیشتر در سنین کودکی و اوایل بلوغ اتفاق می افتد و با افزایش سن نیز معمولا میزان و شدت آن کاسته می شود.طبق تحقیق «وکسلر» جویدن ناخن از 5 سالگی شروع می شود و کم کم در 10 تا 15 سالگی به شدت خود می رسد ولی اکثر مبتلایان را کودکان 9 الی 11 ساله تشکیل می دهند. غالبا در سنین نوجوانی فرد متوجه عادات نامطلوب خود می شود. جویدن ناخن در دخترها بیشتر از پسرها است و گاهی در یک خانواده همه افراد مبتلا به آن می شوند.

______________________________________

مقدمه
محکوم کردن کودکان
ناخن جویدن در کودکان و شیوه های پیشگیری از آن
بر اساس بررسی های به عمل آمده سه علل در بروز ناخن جویدن مشهود است
درمان
شب ادراری در کودکان و راه های پیشگیری از آن
عوامل موثر بر ایجاد شب ادراری
درمان شب ادراری
لکنت زبان در کودکان
علل لکنت زبان
درمان لکنت زبان
…..
منابع

 

دانلود فایل