پاورپوینت اس‌کیوال | ویرایش نو baran

پاورپوینت اس‌کیوال پاورپوینت اس‌کیوال,پاورپوینت, اس‌,کیوال, نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 14 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

اس ‌ کیـــوال
در مدل رابطه ‌ ای داده ‌ ها ، زبان ساختارمند پرسش ‌ ها یا اس ‌ کیوال یا ‌ سی ‌ کوال ( Structured Query Language – SQL ) زبانی است بلندتراز مبتنی بر زبان كوتاه ‌ تراز و ریاضی جبر رابطه ‌ ای که برای ایجاد، تغییر، و بازیابی داده ‌ ها و نیز عملیات بر روی آنها به ‌ كار می ‌ رود.
زبان SQL به سمت مدل شی ‌ گرا – رابطه ‌ ای نیز پیشرفت کرده ‌ است .
تاریخچه
منشا اصلی سی ‌ کوال به مقالهٔ سال ۱۹۷۰ ادگار كاد تحت عنوان «مدل رابطه ‌ ای داده ‌ ها برای بانک ‌ های بزرگ ‌ داده ‌ های اشتراکی» باز می ‌ گردد. در دههٔ ۷۰ گروهی از شرکت آی ‌ بی ‌ ام در شهر سان خوزه بر روی سیستم پایگاه داده ‌ های سیستم آر بدون توجه به این مقاله کار می ‌ کردند و زبان SEQUEL را به منظور عملیات و بازیابی اطلاعات ذخیره شده در سیستم آر ایجاد کردند. اگر چه اس ‌ کیوال ناشی از تلاشهای کاد بود اما Donald D. Chamberlin و Raymond F. Boyce را به عنوان طراحان زبان SEQUEL می ‌ دانند.
در ۱۹۷۷ این گروه شرکتی بنام Inc و Relational Software تأسیس نمودند تا یک دى ‌ بى ‌ ام ‌ اس رابطه ‌ ای بر اساس سی ‌ کوال بسازند. محصولی بنام اوراكل در ۱۹۷۹ عرضه گردید، و اولین دى ‌ بى ‌ ام ‌ اس رابطه ‌ ای بوجود آمد. به این ترتیب محصول اوراکل باعث گردید اولین محصول آى ‌ بى ‌ ام برای مدت ۲ سال در بازار دچار رکود باشد. این محصول بر روی مینی کامپیوترهای VAx Digital ’ s اجرا می ‌ شد که خیلی از کامپیوترهای بزرگ آى ‌ بى ‌ ام ارزان تر بودند.

 

دانلود فایل