پاورپوینت انواع تناسبات در معماری | ویرایش نو baran

پاورپوینت انواع تناسبات در معماری دانلود پاورپوینت انواع تناسبات در معماری,انواع تناسبات در معماری,تناسبات معماری,تناسبات طلائی,تناسب در یونان,تئوریهای رنسانس,پاورپوینت تناسبات معماری,پاورپوینت انواع تناسبات در معماری توضیحات:
فایل پاورپوینت انواع تناسبات در معماری، در حجم 54 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
تناسبات یک عامل تعیین کننده برای هماهنگی است و عدم هماهنگی در هر کاری باعث بی نظمی و به نتیجه نرسیدن آن می شود ، و از سوی دیگر به نگرش معماری نسبت به مجموعه ای از پدیده ها مرتبط می باشد.
بشر از گذشته تا امروز طی تمام ساعات شبانه روز تحت تأثیر خود و پیش ساخته های طبیعت بوده است . معماری بر خلاف سایر آثار هنری زندگی انسان را تا آخرین لحظه حیات و حتی پس از مرگ تحت سیطره خود قرار می دهد . تأثیر معماری بر زندگی انسان تمامی جنبه های آن از طرح اولیه تا اندازه ها و تناسب این اندازه ها با یکدیگر را شامل می شود . از زمانی که بشر زندگی اش را در کره خاکای آغاز کرد تا امروز و پس از این مهم بوده است و خواهد بود که هر جزء محل زندگی اش را در چه ابعادی ، کجا و با چه اندازه ای نسبت به سایر اجزای آن بسازد یا آن چه را به عنوان محل زندگی اختیار می کند چه ویژگی های از نظر اندازه و تناسب اندازه ها داشته باشد ..
از زمانی که بشر برای زندگی در زمین به دنبال سرپناه بوده است ، یعنی از دوره غارنشینی تا امروز ، اندازه ها نقش معینی در معماری داشته اند . در آن زمان معماری تنها در حد انتخاب فضای مناسب برای زندگی بود ، اما در همان دوره نیز توجه به تناسبات به دلیل توجه به انسان به عنوان یک موجود چند بعدی اهمیت داشته است . طی این دوره و دوره های بعد معماری و در نتیجه تناسبات به کار رفته در آن که جزو جدایی ناپذیر معماری محسوب می شوند ، تمام خواسته های جسمی و روحی بشر را در نظر می گرفتند . نگاهی به غارهای کشف شده به عنوان اولین زیستگاههای بشر نیز نشان می دهد ارتفاع سقف تا کف غار ، محل قرار گیری آن در کوه ، عمق آن ، منظر غار و چگونگی استفاده آن از نور طبیعی مورد توجه ساکنان آن قرار داشته و اغلب غارها با نسبت های مشخصی به عنوان زیستگاه بشر اولیه انتخاب می شده اند . در دوره های بعد از غارنشینی نیز که بشر قصد ساختن ظرفی را برای زندگی خود دارد ، باز هم این موضوع را مد نظر قرار می دهد .
و…

فهرست مطالب:
تناسبات در معماری
ادراک تناسبات توسط بشر انواع تناسبات
تناسبات طلائی
تناسب در یونان
تئوریهای رنسانس
تناسبات انسانی
پیمون در ایران
کن در ژاپن
لوکور بوزیه
تناسبات انسانی در هنر هخامنشی
ابعاد و نسبتهای اجزای بدن
مقایسات تناسبات انسانی با نمونه ها
منابع و مآخذ

این فایل با فرمت پاورپوینت در 54 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت تناسبات بصری(9 اسلاید)

 

دانلود فایل