پاورپوینت برف سنجي با استفاده از داده هاي سنجش از دور | ویرایش نو baran

پاورپوینت برف سنجي با استفاده از داده هاي سنجش از دور دانلود پاورپوینت برف سنجي با استفاده از داده هاي سنجش از دور,برف سنجي با استفاده از داده هاي سنجش از دور,پاورپوینت استفاده از داده هاي سنجش از دور,سنجنده مادیس,هیدرولوژی,برنامه ریزی شهری و منطقه ای,نقشه برداری,پاورپوینت برف سنجي توضیحات:
فایل پاورپوینت برف سنجي با استفاده از داده هاي سنجش از دور،در حجم 23 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه

بخشی از متن:
ایران سرزمین کم آبی است که در منطقه خشک و نیمه خشک کره ی زمین قرار گرفته و لذا بارش برف مهمترین عامل تاثیرگذار در میزان ذخایر آب،محسوب می گردد. بعلاوه برف یکی از فاکتورهای مهم کنترل کننده ی هیدرواقلیم هر ناحیه ی جغرافیایی است.
در شمال غرب ایران نزولات جوی در فصول سرد سال بیشتر به صورت برف است و بدلیل وسعت مناطق کوهستانی در این نواحی، ذخایر برفی در طول سال ماندگار بوده و بنابراین مدیریت علمی این ذخایر آبی مصرفی ضروری است.

کاربرد سنجش از دور در هیدرولوژی:
ایستگاههای هواشناسی به دلیل تعداد محدود و ماهیت نقطه ای بودن اندازه گیری آنها، برای مطالعه پدیده پیوسته ای همچون برف نماینده مناسبی نمی باشد. همچنین اندازه گیری و نمونه برداری میدانی برف بدلیل هزینه بالا و زمان بر بودن مقرون به صرفه نمی باشد. سنجش از راه دور در مقایسه با روش های فوق، در مجموع دارای هزینه کمتر بوده و مشکل دسترسی به محل را مرتفع ساخته است.همچنین بدلیل تباین خوب بازتابندگی برف با اغلب سطوح،ماهواره ها ابزار مناسبی جهت اندازه گیری پوشش برف می باشد.
و…

فهرست مطالب:
مقدمه
کاربرد سنجش از دور در هیدرولوژی
کاربرد طیف الکترومغناطیسی در مطالعه برف
تشخیص ابر از برف و برف کهنه از برف تازه
ملاکهای مهم در انتخاب سنسور مناسب
خصوصیات تصاویر سنجنده مادیس
الگوریتم پوشش برف مادیس
داده های مورد نیاز در این مطالعه
نحوه ی پردازش تصاویر
پیشنهادات

این فایل با فرمت پاورپوینت در 23 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

 

دانلود فایل