پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان | ویرایش نو baran

پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان,پروژه تحلیل فضای شهری,پاورپوینت محله جلفا شهر اصفهان,پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان,پاورپوینت بررسی محله جلفا,تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان,تحلیل فضای شهری ,محله جلفا توضیحات:
فایل پاورپوینت تحلیل فضای شهری محله جلفا شهر اصفهان،در حجم 22 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
جلفاي اصفهان يكي از مناطق مديريت شهر اصفهان است كه بناي آن از زمان شاه عباس بوده (985 شمسی) و در جنوب شهر واقع شده است. از نخستين روزهاي تكوين اين شهرك ارمني‌نشين،پنج محله به نامهاي ميدان بزرگ، ميدان كوچك، هاكوپ‌جان يا يعقوب‌جان و يا محله‌ي حصيربافها، چهارسوق قاراكل تشكيل دهنده‌ي اين شهرك نوبنياد عصر شاه عباس بوده است و ساكنين آنها را جلفاييان آذربايجان تشكيل مي‌دادند.
در منابع فارسي اسم جلفا به صورت ‘جولاه’ و در زبان ارمني آن را ‘جوغا’ مي‌گويند. قبل از ورود ارامنه به اصفهان، زمينهاي كشاورزي از املاك سلطنتي به شمار مي رفت كه در سال 997 شمسی ضمن فرماني، به ارامنه واگذار گرديد و چون شبكه آبرساني آن از نهر و جويهاي كوچك و بزرگ تشكيل مي‌شد،با ايجاد شهرك جلفا، معابر عمومي را به طوري به وجود آوردند كه منطبق با حريم آبها باشد به همین علت کوچه ها پیچ و خم زیادی دارد و حتي توسعه ي جديد جلفا در نيم قرن گذشته و ادامه ي آن در حال حاضر، از حريم آبرساني مزارع تبعيت مي‌كند.

فهرست مطالب:
تاریخچه شکل گیری محله جلفا
سلسله مراتب دسترسی
راهها
گره
نشانه
لبه
اصل محصوریت فضا
مقیاس و تناسب
پویایی و ایستایی
اصل تباین فضاها
اصل قلمرو
توده و فضا
نفوذپذیری
کاربری ها

این فایل با فرمت پاورپوینت در 22 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل WORD شهرک اکباتان(8صفحه)

 

دانلود فایل