پاورپوینت رده بندی های مورد استفاده در کتابخانه کنگره (40 اسلاید) | ویرایش نو baran

پاورپوینت رده بندی های مورد استفاده در کتابخانه کنگره (40 اسلاید) پاورپوینت رده بندی های مورد استفاده در کتابخانه کنگره (40 اسلاید),رده بندی کنگره پاورپوینت رده بندی های مورد استفاده در کتابخانه کنگره (40 اسلاید)
 
بخشی از متن:

    اولین روش تنظیم کتاب های کتابخانه کنگره بر اساس اندازه بود. در این روش، کتاب ها پس از اندازه بر اساس شماره ثبت تقسیم فرعی می شدند.
   در سال 1812 میلادی برای اولین بار رده بندی موضوعی در کتابخانه کنگره مورد استفاده قرار گرفت. این رده بندی شامل 18 رده و اساس آن نظام مورد استفاده بنجامین فرانکلین در شرکت کتابخانه فیلادلفیا بود. فرانکلین رده بندی خود را بر اساس نظام های رده بندی فرانسیس بیکن و جان دالامبر ساخته بود.

 
   پس از آتش سوزی کتابخانه کنگره و خرید مجموعه توماس جفرسون توسط کنگره، نظام رده بندی جفرسون مبنای رده بندی کتاب های کتابخانه کنگره قرار گرفت. جفرسون این نظام را بر اساس نظام های بیکن/دالامبر طراحی کرده بود. نظام جفرسون با کمی اصلاحات تا اواخر قرن 19 در کتابخانه کنگره مورد استفاده قرار گرفت.
    
    تصویب قانون حق مولف در سال 1870 میلادی سیل عظیمی از کتب، جزوات، نقشه ها، تصاویر و … را به کتابخانه سرازیر ساخت. در سال 1890 میلادی مجموعه کتابخانه کنگره از 7000 جلد به حدود یک ملیون جلد رسید. با افزایش چشمگیر مجموعه کتابخانه مشخص شد که نظام جفرسون دیگر جوابگو نیست و جابه جایی کتابخانه به ساختمان جدیدش این مسئله را بیشتر آشکار کرد.

  
   با توجه به گسترش مجموعه کتابخانه کنگره، اندیشه طراحی یک رده بندی جدید در سال 1870 شکل گرفت. و در سال 1900 میلادی تصمیم به توسعه آن گرفته شد.
 
    پس از بررسی رده بندی های موجود، رده بندی دهدهی دیویی، رده بندی گسترش پذیر کاتر و طرح هال،  هانسون و مارتل که ماموریت بررسی یک رده بندی جدید را برای کتابخانه کنگره بر عهده داشتند، طرح رده بندی گسترش پذیر کاتر را به عنوان مبنای گسترش رده بندی کتابخانه کنگره انتخاب کردند.

 

دانلود فایل