پاورپوینت فصل نوزدهم 19 کتاب مقدمات نوروسایکولوژی نوشته داود معظمی (برخی بیماریهای نورولوژیک | ویرایش نو baran

پاورپوینت فصل نوزدهم 19 کتاب مقدمات نوروسایکولوژی نوشته داود معظمی (برخی بیماریهای نورولوژیک کتاب مقدمات نوروسایکولوژی,داود معظمی,مقدمات نوروسایکولوژی pdf,جزوه نوروسایکولوژی معظمی,خلاصه کتاب نوروسایکولوژی معظمی,پاورپوینت کتاب نوروسایکولوژی,پاورپوینت نوروسایکولوژی معظمی,علایم صرع ,عقب ماندگی ذهنی ,اوتیسم ,اختلالات روانی عضوی ,دلیری,,, پاورپوینت فصل نوزدهم 19 کتاب مقدمات نوروسایکولوژی نوشته داود معظمی (برخی بیماریهای نورولوژیک که از نظر روان شناسی اهمیت خاص دارند) در قالب pptx و در حجم 30 اسلاید:

فصل نوزدهم: برخی بیماریهای نورولوژیک که از نظر روان شناسی اهمیت خاص دارند 
صرع
شیوع
علت
علایم صرع
عقب ماندگی ذهنی
اوتیسم
اختلالات روانی عضوی
دلیریوم
دمانس

بخشی از متن: (اسلاید 9 و 10)

در مورد شیوع صرع آمار متفاوتی ارائه شده است. به طور متوسط می توان گفتکه شیوع بیماری صرع در جوامع گوناگون در حدود 1 درصد است. در مورد شیوع انواع گوناگون این بیماری نیز نتایج آماری بسیار مختلف بوده اند ولی رقم 60 درصد برای انواع صرعهای منتشر و 40درصد برای انواع صرعهای موضعی میانگین قابل قبولی به نظر می رسد. معمولا ولی نه همیشه صرع ایدیوپاتیک بین سنین ده تا سی سالگی شروع می شود .

در سه نوع صرع نادر ارثی ، موتاسیون یک ژن واحد مسئول ایجاد بیماری است . در یکی ، موتاسیون باعث اختلال در دریچه های وابسته به ولتاژ یون سدیم می شود . در دومی همین اشکال در دریچه های وابسته به ولتاژ یون پتاسیم اتفاق می افتد . این دریچه ها 20 تا 40 درصد کاهش در عبور یون پتاسیم نشان می دهند که به تنهایی می تواند عامل افزایش تحریک پذیری نورونها باشد در سومی موتاسیون در گیرنده های نیکوتینی کولینرژیک نوع آلفا 4 اتفاق می افتد .

 

دانلود فایل