پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان (پنجم:روان شناسی سلامت وسالمندی بهینه | ویرایش نو baran

پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان (پنجم:روان شناسی سلامت وسالمندی بهینه پاورپوینت فصل پنجم,کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان ,پیام نور, حسین زارع , حسن عبدالله زاده ,پاورپوینت کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان ,خلاصه مشاوره سالمندان ,پاورپوینت اصول مشاوره سالمندان ,اختلالات و بیماری های شایع س

پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و فنون راهنمایی و مشاوره سالمندان (پنجم:روان شناسی سلامت وسالمندی بهینه، فعال) نوشته حسین زارع و حسن عبدالله زاده در قالب pptx  و در حجم 29 اسلاید: 

بخشی از متن:
سلامتی فرایند در طول زندگی است که تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و محیطی (از قبل از تولد) قرار می گیرد. داشتن سلامتی در آخر عمر نتیجه فاکتورهایی است که در طول زندگی نقش بازی می کنند. سلامتی بوسیله چند بعد تشریح می شود. 
سازمان بهداشت جهانی، سلامتی را به عنوان یک وضعیت از تكميل حالات فیزیکی، روانی و رفاهی – اجتماعی توصیف کرد و آن را فقدان بیماری یا روان رنجوری دوران سالمندی به حساب نیاورده است.
 این تعریف چندبعدی از سلامتی چالشی برای تعریف سلامتی در دوران سالمندی است زیرا بعاد جسمانی در سالمندی اغلب آسیب می بیند. هر چند مفهوم سلامتی در سالمندان باید متناسب با همان دوران و ویژگی های آن تعریف شود. 

 

دانلود فایل