پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی کودکان استثنایی (کودکان با اختلالات هیجانی و رفتاری) | ویرایش نو baran

پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی کودکان استثنایی (کودکان با اختلالات هیجانی و رفتاری) پاورپوینت روانشناسی کودکان استثنایی ,سید رضا میرمهدی,خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی ,کتاب روانشناسی کودکان استثنایی پیام نور,جزوه روانشناسی کودکان استثنایی پیام نور,پاورپوینت کتاب روانشناسی کودکان استثنایی ,روانشناسی کودکان استثنایی

پاورپوینت فصل پنجم کتاب روانشناسی کودکان استثنایی (کودکان با اختلالات هیجانی و رفتاری) نوشته سید رضا میرمهدی در قالب pptx و در حجم 126  اسلاید: 

بخشی از متن: 
 اختلالات هیجانی و رفتاری بشرایطی اطلاق می شود که در آن، پاسخ های هیجانی و رفتاری در مدرسه با هنجارهای فرهنگی، سنی و قومی تفاوت داشته باشد بطوری که بر عملکرد تحصیلی فرد، مراقبت از خود، روابط اجتماعی و سازگاری فردی نیز تاثیر منفی بگذارد.
انزوای اجتماعی این کودکان، زمینه پرخاشگری در آنها را فراهم می سازد.
 بارزترین مشکل این کودکان، ناتوانی در پایه ریزی روابط عاطفی رضایت بخش و دوستانه با سایر افراد است.
تا سال ۱۹۹۷، اصطلاحی که برای کودکان بکار می رفت، آشفتگی شدید هیجانی بود اما بعد از آن، اصطلاح جدید اختلال هیجانی و رفتاری بجای آن بکار گرفته شد.
اختلالات هیجانی در بر گیرنده مشکلاتی هستند که بیشتر ماهیت درونی داشته و این افراد در بیان هیجانات و پاسخ های هیجانی مناسب در برخورد با محیط، مشکل دارند.
رفتار بهنجار:
در گذشته، رفتار نابهنجار، رفتار شیطانی تلقی می شد تا اینکه در اوایل قرن ۱۸ میلادی، این باور غلط در مورد علل رفتارهای نابهنجار، کمرنگ تر گردید.
یکی از قدیمی ترین دیدگاه های تعریف رفتار بهنجار، دیدگاه آماری بوده که طبق آن، رفتارهایی بهنجار است که مطابق رفتارهای اکثریت افراد جامعه باشد.
مشکل این تعریف آن است که همیشه رفتار اکثریت، معیار مناسبی برای بهنجار بودن رفتار نیست.

 

دانلود فایل