پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (تفکر، حل مسئله، تفکر انتقادی و آفرینندگی) | ویرایش نو baran

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (تفکر، حل مسئله، تفکر انتقادی و آفرینندگی) خلاصه روانشناسی پرورشی نوین,پاورپوینت روان شناسی پرورشی,علی اکبر سیف,ppt روانشناسی پرورشی نوین,pdf روانشناسی پرورشی نوین,روانشناسی یادگیری و آموزش,خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی,پاورپوینت ,فصل چهاردهم,تفکر, حل مسئله, تفکر انتقادی و آفرینندگی پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب روانشناسی پرورشی نوین (تفکر، حل مسئله، تفکر انتقادی و آفرینندگی) نوشته علی اکبر سیف در قالب pptx و در حجم 23 اسلاید:


بخشی از متن:
آموزش تفکر انتقادی
گفتیم که تفکر انتقادی نوعی حل مسئله است. مسئله این است:  آیا اندیشه، کالا یا باوری که کسی عرضه می‌کند از اعتباری که صاحب آن اندیشه ،کالا،  یا باور ادعا می‌کند برخوردار است؟  بنابراین آنچه در رابطه با آموزش حل مسئله گفته شد در اینجا نیز قابل استفاده است.
چند نکته ویژه در ارتباط با آموزش تفکر انتقادی:
۱) فرصتهای متعدد و متفاوتی به دانش‌آموزان بدهید تا اندیشه‌ها  را تحلیل کنند، سبک سنگین کنند، ارزیابی کنند و تصمیم های منطقی بگیرند.
۲) شرایط کلاسی را به‌گونه‌ای آماده کنید که به دیدگاه‌های متفاوت ارج گذاشته شود و تبادل اندیشه ها و گفتگوی   آزاد بین دانش آموزان تشویق گردد.
۳) در مقابل سوال هایی که دانش آموزان از معلم می پرسند علاوه بر جواب سوال دلایل آن را نیز بگویید.
۴) در سوال هایی که  شما از دانش آموزان می پرسید هم چه چیزی و هم چگونه و چرا این اتفاق افتاده است را بخواهید.
۵) از دانش آموزان بخواهید تا در برخورد با عقاید دیگران و دفاع از عقاید خود از روی  عقل و منطق عمل کنند تا   از روی هیجانات و احساسات.
۶) به دانش آموزان کمک کنید تا از اندیشه های خود آگاه باشند و از این راه فراشناخت آن را گسترش دهید.

 

دانلود فایل