پاورپوینت مسجد جامع قزوین | ویرایش نو baran

پاورپوینت مسجد جامع قزوین دانلود پاورپوینت مسجد جامع قزوین,مسجد جامع قزوین,پاورپوینت مسجد جامع عتیق,پاورپوینت مسجد جامع قزوین,پروژه مسجد,پاورپوینت مسجد جامع کبیر,پاورپوینت بررسی و تحلیل مسجد جامع قزوین,مسجد جامع عتیق قزوین,پاورپوینت مسجد جامع کبیر قزوین,مسحد جامع توضیحات:
فایل پاورپوینت مسجد جامع قزوین ،در حجم 30 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه.

بخشی از متن:
مسجد جامع قزوین یا مسجد جامع عتیق یا مسجد جامع کبیر از بزرگ‌ترین مساجد ایران و کهن‌ترین مسجدجامع ایران است. بنای نخست آن بر روی آتشکدهای از دوران ساسانیان ساخته شده است (آتشکده دربخش ایوان جنوبی بوده است. این مسجد به سبک چهار ایوانی است و در شهر قزوین قرار دارد. این بنا به فرمان هارون‌الرشید و به سال ۱۹۲ هجری ساخته شده است. در یورش مغولان به قزوین و از آن جا که مهم‌ترین مسجد شهر بوده، بخشی از آن (و از جمله ایوان جنوبی) تخریب گشته ولی در دوره‌های پسین ترمیم گردیده است.
مسجد جامع کبیر مهمترین مسجد قزوین است که در محله دباغان ودر کنار حاشیه غربی خیابان سپه واقع شده است.بخشهایی از مسجد جامع قزوین مانند گنبد آن در شیوه رازی به دستور خمار تاش در سالهای 507تا509 ساخته شد. در شیوه های پس از آن هم به ساختمان افزوده شد. ایوان جلوی گنبد خانه در زمان صفویان ساخته شد. گنبد آن یک پوسته است.

فهرست مطالب:
تاریخچه استان قزوین
معرفی مسجد
تاریخچه مسجد
موقعیت جغرافیایی
نقشه شهر قزوین
آثار معماری دوره های مختلف
بخش های مختلف مسجد
در مسجد
حیاط مسجد
ایوان مسجد
موزه سنگ و سفال
نقشه ها

این فایل با فرمت پاورپوینت در 30 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل پاورپوینت مسجد تاریخانه ی دامغان(16 اسلاید)

 

دانلود فایل