پاورپوینت گازها و بخارات | ویرایش نو baran

پاورپوینت گازها و بخارات پاورپوینت گازها و بخارات ,گازها و بخارات,دانلود پاورپوینت گازها و بخارات, گازها,بخارات,پاورپوینت,گازها,بخارات, نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 35 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

گازها و بخارات
گازها تعدادشان بسيار زياد و عده اي از آنان در بعضي از توليدات صنعتي بمقدار قابل ملاحظه اي به مصرف مي رسند و برخي نيز در اثر فعل و انفعالات شيميايي در موقع تهيه عده اي از مواد توليد مي گردند .
اغلب گازها داراي بوي نافذ بوده و به مقاديري ناچيزي پس از انتشار قابل تشخيص مي باشند
رنگهای بعضی از گازها
بعضي از آنها داراي رنگهاي خاصي بوده و در غلظت هاي معين اين رنگ را مي توان تميز داد، چنانچه رنگ گاز كلر سبز و بوي آن نافذ و خفه كننده است .
رنگ اكسيد ازت زرد خرمايي و محرك و سرفه آور است . بخارات برم قهوه اي خرمايي و خفه كننده مي باشد . همچنين عده اي از گازها داراي رنگ و بوي خاصي نيستند و يا به زبان ديگر بي رنگ و بو مي باشند و بدين ترتيب وجود آنها به آساني حس نمي شود و اين گازها در صورتي كه خاصيت سمي داشته باشند بسيار خطرناكند . نمونه اينگونه گازها اكسيد كربن و گازكربنيك است
اهمیت نشت گاز
علاوه بر داشتن خواص سمي، تعدادي از گازها داراي قابليت اشتعال مي باشند و ممكن است در اثر عدم تشخيص وجود آنها و برخورد شعله ايجاد آتش سوزي هاي مهيب نمايند و خطرات جاني و مالي زيادي به بار آورند .
از اين رو مسئله نشت گاز، جستجو و تعيين مقدار آنها در صنعت اهميت خاصي دارد

 

دانلود فایل