گزارش کارورزی چهار (4) دانشگاه فرهنگیان | ویرایش نو baran

گزارش کارورزی چهار (4) دانشگاه فرهنگیان گزارش, کارورزی, 4, گزارش کارورزی چهار (4) دانشگاه فرهنگیان ,, براساس آخرین سرفصل دانشگاه فرهنگیان چکیده
ریاضیات بیش از هر موضوع دیگری در دانش آموزان اضطراب و مقاومت ایجاد می کند . اگر با اضطراب ریاضی مقابله نکنیم به یک مانع دائمی تبدیل می شود . نگرش فرد نسبت به ریاضیات بر روی مدت زمان استفاده ی او از ریاضی ، تمایل وی به دنبال کردن ریاضیات پیشرفته و حتی انتخاب مسیر شغلی فرد در آینده تأ ثیر دارد . والدین و معلمان باید از طریق همکاری با هم ، میزان اعتماد دانش آموزان را افزایش دهند.
امروزه جامعه بیش از هر زمان دیگری به ریاضیات نیاز دارد . از طریق توجه بیش تر به ریاضی می توان اضطراب ریاضی را کاهش داد . بنابراین معلمان باید شیوه های آموزشی سنتی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند ، زیرا اغلب آن ها با روش ها و مهارت های یادگیری مفید دانش آموزان مطابقت ندارد . شیوه های گوناگون تدریس باید مورد استفاده قرار گیرند . والدین هم باید نقشی فعال در تشویق فرزندانشان به کاربرد ریاضی در زندگی روزمره داشته باشند .


فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
فصل اول اقدام پژوهی(نحوه ی مقابله با اضطراب ریاضی).
عوامل محیطی.
شیوه های اشتباه آموزش ریاضی.
نظریه های روان شناختی
راهکارهای پیشنهادی برای کاهش اضطراب دانش آموزان.
طرح درس شماره ی یک.
طرح درس شماره ی دو
طرح درس شماره ی سه
گزارش روایتی شماره ی یک
گزارش روایتی شماره ی دو
گزارش روایتی شماره ی سه
منابع ومآخذ

فصل اول :فرآیند درس پژوهی وتوسعه حرفه ای

مقدمه

اختلالات رفتاری وعاطفی دانش آموزان از مواردی است که در سال های اخیر مورد توجه خاص دبیران و اولیای تعلیم و تربیت قرار گرفته است ،توجه ویژه به این مشکلات در کلاس های درس ،مانعی در جهت رسیدن به اهداف آموزشی وتربیتی در مدرسه و کلاس درس است.
ضمن اینکه موجب می شود دبیران در کلاس درس دچار مشکل شوند،باعث افت در عملکرد تحصیلی دانش آموزان نیز می شود،اضطراب به عنوان یک مسله ی شایع ،حداقل به طور خفیف در اکثر دانش آموزان به چشم می خورد .
بروز آن در مرحله ی حاد وشدید همراه با علایم ونشانه هایی چون دلهره ،بی قراری،بی خوابی،عصبا نیت،تشویش و نگرانی ،تعریق کف دست،تپش قلب و…است.(مهری نژاد انتشارات ابجد)
درس ریاضی یکی از درس های مهم و بنیادی دوران تحصیل دانش آموزان بوده ، که با آموختن آن روش درست اندیشیدن برای حل مسائل را فرا می گیرند و با محاسبه های عددی مورد نیاز در سایر دروس و محیط پیرامون خود آشنا می شوند . اضطراب در فراگیری درس ریاضی بر موفقیت فرد در طول تحصیلات و زندگی تأ ثیری بسزا دارد . چرا که ریاضیات بابسیاری از مشاغل و امور شخصی افراد مرتبط است . ما به عنوان والدین و مربیان باید به دانش آموزان کمک کنیم بر اضطراب ریاضی شان غلبه کنند تا بتوانند مهارت های ریاضی مورد نیاز برای موفقیتشان را کسب کنند . اضطراب امری واقعی است و ممکن است برای هر شخصی ، صرف نظر از توانایی های او در درس ریاضی ، به وجود آید . در این مقاله سعی بر آن شده است درباره چگونگی غلبه بر اضطراب درفراگیری درس ریاضی نگارش گردد .

 

دانلود فایل