دریافت پاورپوینت آشنایی با تابلوهای فشار ضعیف با کد 28651

پاورپوینت, آشنایی, با, تابلوهای, فشار, ضعیف,

پاورپوینت آشنایی با تابلوهای فشار ضعیف

نوع فایل power point

قابل ویرایش 25 اسلاید

قسمتی از اسلایدها

الف) بی متال: به آن رله حرارتی هم می گویند. این وسیله از دو فلز غیر همجنس با ضریب طولی متفاوت تشکیل شده است که در اثر عبور جریان بیش از اندازه، گرم شده و طول آنها بیشتر میشود. فلزی که ضریب انبساط بیشتری دارد، طول بیشتری پیدا کرده و سبب قطع کنتاکت آن می گردد.
هر گاه مقدار جریان عبوری از یکی از فازها بیشتر از میزان ستینگ آن شود، کنتاکت معمولا بسته (NO) 95-96 که در سر راه مدار فرمان بوبین کار گذاشته شده، باز می شود و کنتاکتور از حالت مغناطیس خارج شده، مدار قدرت موتور قطع می گردد. همزمان با باز شدن کنتاکت 95-96، کنتاکت معمولا باز (NO) 97-98 بسته شده و لامپی را که برای اخطار در نظر گرفته شده روشن می کند.تیغه های مدار قدرت با شماره های یك رقمی از 1 تا 6 و ترمینال های تیغه های فرمان كه به صورت دوبل (باز و بسته ) می باشند را با شماره های 95 تا98 مشخص می كنند.

شرایط قطع کنندگی رله بی متال
1- در بار نامی نباید باعث قطع مدار شود.
2- اگر جریان عبوری 5% بیشتر از مقدار جریان تنظیم شده باشد، معمولاً بیش از 2 ساعت اجازه کار نمی دهد.
3- اگر جریان عبوری، 20% بیشتر از جریان تنظیم شده باشد، قبل از 2 ساعت مدار قطع خواهد کرد.
4- اگر جریان بیش از 50% مقدار تنطیم شده باشد،کمتر از 2 دقیقه مدار را قطع خواهد کرد.
ب) کلید محافظ موتور MPCB (Motor Protection C.B.)
یک نوع بخصوص از کلید اتوماتیک و قطع کننده جریان زیاد است. جریان راه اندازی را تحمل می کند و موتور را در مقابل اتصال کوتاه و اضافه بار حفاظت کند و معمولاً بین 1/5 تا 1/8 برابر جریان نامی تنظیم می گردد. وقتی جریان از حد نامی بیشتر شود، عضو حرارتی رله عمل کرده و مدار را قطع می کند. مدت زمان عملکرد این وسیله کم است و می توان بجای فیوز و بی متال در مدار بکار گرفته شود.
فهرست مطالب و اسلایدها

الف) بی متال

ب) کلید محافظ موتور MPCB

ج) رله زمانی (تایمر):

د) کلیدهای اتوماتیک کمپکت MCCB

دو مشخصه در کلیدهای اتوماتیک

برخی تفاوت های کلید های MCCB و MCB

ه) کلیدهای هوایی

و) کلید محافظ جان RCCB

ص) رله کنترل بار (OLM)

دانلود فایل