دریافت پاورپوینت فصل چهاردهم 14 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (یادگیری و حافظه) با کد 31447

پاورپوینت روانشناسی فیزیولوژیک خداپناهی,کتاب روان شناسی فیزیولوژیک ,محمدکریم خدا پناهی,خلاصه روانشناسی فیزیولوژیک,پاورپوینت روان شناسی فیزیولوژیک,روانشناسی فیزیولوژیک,یادگیری و حافظه ,فصل چهاردهم

پاورپوینت فصل چهاردهم 14 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (یادگیری و حافظه)

پاورپوینت فصل چهاردهم 14 کتاب روان شناسی فیزیولوژیک نوشته محمد کریم خداپناهی (یادگیری و حافظه) در قالب pptx و در حجم 57 اسلاید: 

بخشی از متن:
یادگیری و حافظه
بین تحول مغز و بحث یادگیری ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. تجربیات دیداری در خردسالی برای تحول ناحیه دیداری مغز اهمیت فراوانی دارد. این امر برای کودک امکان تشخیص چهره مادر خود را از دیگران فراهم می کند. احتمالا تحول دیداری و یادگیری مکانیزم مشابهی دارند که در زمان متفاوت و در نواحی مختلف کرتکس صورت می گیرد. از این نظر یادگیری و حافظه سازش مداوم ارتباطات مغز با محیط است که به ما امکان می دهد در موقعیتهای مختلف به طور مناسب رفتار کنیم.
انواع حافظه و یادزدودگی
یادگیری به عنوان کسب دانش و اطلاعات جدید در نظر گرفته می شود که بخشی از آن پردازش و نگهداری می شود. بنابراین توانایی نگهداری مطالب یاد گرفته شده را حافظه می نامند. ما چیزهای زیادی یاد می گیریم و ذخیره می کنیم ولی لازم است توجه داشته باشیم که همه آنها به وسیله نورونهای مشابه «سخت افزار پردازش و ذخیره نمی شوند. به عبارت دیگر مجموعه یادگیری به ساختار معين مغزی و یا مکانیزم دسته سلولهای خاصی بستگی ندارد و نوع و نحوه ذخیره سازی اطلاعات در طول زمان قابل تغییر است. 

دانلود فایل